ایران رکور دار نرخ بیکاری در آسیا

اکثر مطالعات نشان می‌دهد که درآمد تاثیر مثبتی بر روی رفاه فردی و شادی می‌گذارد زیرا درآمد به علت فرصت به‌دست آوردن کالاهای مورد خواست بشر و نیز به علت کسب شان و جایگاه اجتماعی بالاتر می‌تواند موجب افزایش رفاه و شادی شود. برخی مطالعات حاکی از این است که اثر درآمد بر سطح شادی، به شکل U برعکس است چراکه با افزایش درآمد تا یک حد مشخص، شادی افزایش می‌یابد و بعد از یک سطح مشخص، چون درآمد بالاتر کار و تلاش بیشتری نیز می‌طلبد و کار بیشتر به معنی کاهش مطلوبیت است، سطح شادی نیز کاهش می‌یابد.

جوان‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

در بررسی‌های انجام شده در سال 2017، جوان‌ترین کشورهای جهان به ترتیب نیجریه با متوسط سن 15.1 سال، اوگاندا 15.5، مالزی 16، مالاوی 16.3، زامبیا 16.7، سودان جنوبی 16.8، موزامبیک 16.9، و چاد 17.2 هستند. از میان ۲۲۹ کشور بررسی شده که به ترتیب از جوان‌ترین به پیرترین کشورهای جهان مرتب شده‌اند ایران با میانگین سنی 29.4 ، در رتبه ۱۰۸ قرار گرفته است.

چند درصد جوانان از زندگی خود راضی هستند؟

نتایج پژوهش مرکز تحقیقاتی پارلمان اروپا در سال 2017، نشان داد: از هر 10 جوان، هفت نفر یعنی حدود 68 درصد در سراسر جهان از زندگی خود راضی هستند. مهمترین عامل برای شادی جوانان، سلامت جسم و روح آنها بوده که ارزشمندترین دارایی است و بعد از آن ایمان و تعهد آنها نسبت به دین بود. از دیگر عوامل مهمی که در شادی جوانان نقش دارند شامل داشتن روابط خوب با دوستان و خانواده و پول است. البته این اولویت‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. جمعیت زنان جوان شاد، 56 درصد و مردان جوان شاد، 62 درصد در جهان است.

کدام کشور شادترین جوانان جهان را دارد؟

بر اساس نظرسنجی که انجام شد، شادترین جوانان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که اندونزی با 90 درصد به عنوان شادترین، نیجریه با 78 درصد در جایگاه دوم و هند با 72 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. جوانان در کشورهای توسعه یافته، معمولا کمتر شاد هستند که عبارت است: از فرانسه (57 درصد)، انگلیس (57 درصد) استرالیا (56 درصد) و ژاپن (28 درصد)

کدام کشورهای اروپایی بیشترین تعداد جوانان بیکار را دارند؟

آمارهای مربوط به بیکاری جوانان در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا حاکی از آن است که متوسط تعداد افراد زیر25 سال بیکار در آوریل سال جاری 15.3 درصد بوده است. همچنین نرخ بیکاری در کشور یونان، 45.4 درصد در ماه فوریه، 34.4 درصد در اسپانیا در ماه آوریل و در ایتالیا 33.1 درصد در ماه فوریه بوده است. پایین‌ترین نرخ بیکاری جوانان هم در کشور آلمان به میزان 6 درصد و بعد از آن مالت با 6.8 درصد و هلند با 6.9 درصد است.

نرخ بیکاری ایران نسبت به کشورهای دیگر چگونه است؟

نرخ بیکاری در ایران با ۱۲.۱ درصد بیش از کشورهای ترکیه، اندونزی، روسیه، چین و امارات متحده عربی قرار گرفته است. به نقل از اسپکتاتورایندکس، نرخ بیکاری در بین مردم ایران به ۱۲.۱ درصد رسیده که در بین کشورهای آسیایی تقریبا رکورد دار است. در بین کشورهای آسیایی ترکیه ۹.۶ درصد، اندونزی ۵.۱ درصد، چین ۳.۸ درصد و امارات متحده عربی ۱.۷ درصد نرخ بیکاری دارند که همه این کشورها بیکاران کمتری نسبت به ایران دارند. البته کشورهای فرانسه، استرالیا، روسیه، انگلیس، آمریکا، مکزیک و آلمان هم نرخ بیکاری کمتری نسبت به ایران دارند. تنها در کشورهای آفریقای جنوبی با ۲۷ درصد، یونان ۱۹.۵ درصد، نیجریه ۱۸.۸ درصد، اسپانیا ۱۵.۳ درصد، برزیل ۱۲.۴ درصد درصد بیکاری نسبت به ایران بیشتر است.

چند درصد ایرانی ها شاغلند؟

به استناد جدیدترین آمار به دست آمده از مرکز آمار ایران، کل جمعیت بالای ۱۰ سال کشور به استناد آخرین سرشماری عمومی ۶۶‌میلیون و ۴۲۱‌هزار و ۹۸۹ نفر است که حدود ۲۵‌میلیون و ۹۳۰‌هزار نفر را «جمعیت فعال» و بیش از ۴۰‌میلیون و ۲۳۰‌هزار نفر را نیز «جمعیت غیرفعال» تشکیل می‌دهد.

از مجموع جمعیت فعال کشور (مجموع گروه بیکاران و شاغلان)، بالغ بر ۲۲‌میلیون و ۶۷۰‌هزار نفر در گروه شاغلان و بالغ بر سه‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر نیز در گروه بیکاران قرار دارند، اما ۴۰‌میلیون و ۲۳۱‌هزار و ۷۲ نفر از جمعیت کشور «غیرفعال» هستند به این معنا که در هیچ‌یک از گروه شاغلان یا بیکاران قرار ندارند؛ به عبارتی در گروه محصلان، افراد خانه دار، افراد دارای درآمد از محل غیرکاری یا سایر اقشار جامعه قرار می‌گیرند.

بر اساس آمار به دست آمده از مرکز آمار ایران، از مجموع جمعیت ۴۰‌میلیونی غیرفعالِ بالای ۱۰ سال، ۱۲‌میلیون و ۲۶۱‌هزار و ۶۹۱ صرفا محصل هستند که در مقاطع مختلف تحصیلی قرار دارند.

بیشترین گروه از جمعیت غیرفعال کشور، «خانه دار» هستند که نیمی از جمعیت غیرفعال کشور را در بر می‌گیرد به‌طوری که بالغ بر ۲۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر از جمعیت کشور در این گروه قرار می‌گیرند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا