سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی

این مراسم با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، دکتر احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهندس حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، معاونین، روسا و جهادگرانی از واحدها، مراکز آموزشی، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ (جهاد دانشگاهی) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر احمد شریفی زاده، رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به روند انتخاب جهادگران نمونه گفت: انتخاب 34 جهادگر نمونه از بین 7 هزار همکار جهادگر، کاری بسیار دشوار است.

دکتر شریفی زاده افزود: حدود 293 نفر از همکاران جهادگر توسط سازمان‌های مرتبط معرفی شدند و در نهایت، در جلسه شورای معاونین جهاد دانشگاهی، 34 جهادگر نمونه انتخاب شدند که امروز و در این مراسم، از آنها تقدیر می‌شود.

تقدیر از 34 جهادگر نمونه در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی

پیش از معرفی و تقدیر از 34 جهادگر نمونه، از حامیان جهاد دانشگاهی: دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، دکتر محمد حسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، و مهندس حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تقدیر شد.
 
جهادگران نمونه:
 
* احمد حسین سلگی، معاون آموزشی واحد شهید بهشتی
* منیره سهرابی، معاون آموزشی واحد البرز
* روح الله صفری هاشم آبادی، مدیر اداره اجرایی و هماهنگی واحد اصفهان
* حسین الماسی، مدیر اداره اجرایی و هماهنگی سازمان کرمانشاه
* سید هادی حسینی، رئیس مرکز علمی کاربردی زابل واحد سیستان و بلوچستان
* علی حسنی، هیات علمی و معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ
* پروانه افشاریان، معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان
* محسن مردانی، معاون پژوهشی سازمان شریف
* فرزانه مفتون، مدیر گروه پژوهشی سلامت جامعه پژوهشکده علوم بهداشتی
* علی دارائی، مدیر گروه پژوهشی شیمی سازمان کرمانشاه
* محمدمهدی آقا کوچک، مدیر مرکز خدمات تخصصی پزشکی سازمان خوزستان
* رضا حسین زاده، مدیر گروه پروژه یابی و بهره برداری از طرح ها علوم پزشکی تهران
* فاطمه قلی زاده دمیرچی بالا، عضو هیات علمی واحد مازندران
* شیرین گیلکی، مدیر اداره انتشارات پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (ICT)
* علیرضا مظفری، کارشناس مرکز کنترل آلاینده ها واحد علم و صنعت
* محمد عادل رضائی، معاون پشتیبانی واحد کردستان
* مسعود هدایتی، معاون پشتیبانی واحد لرستان
* محمد احمدی بادی، مدیر امور مالی واحد شهید بهشتی
* محسن شریعتی، مدیر حوزه ریاست واحد خواجه نصیرالدین طوسی
* فرزانه موقری، کارشناس سازمان تهران
* علی یار مرادی، کارشناس پژوهشگاه ابن سینا
* محمدرضا یوسفی مهر، مدیر فناوری اطلاعات حوزه حراست دفتر مرکزی
* قیصرعلی میرزا باقری، کارپرداز واحد صنعتی اصفهان
* علی خنجرپور، مسئول تاسیسات هرمزگان
* داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی واحد اصفهان
* صدرا عموئی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گردشگری دانشجویان
* زهره محمدی خانقاه، مدیر امور پرسشگری و نمونه گیری مرکز افکارسنجی
* عباس خش اندیش، معاون پژوهشی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
* علی محمد پشوتن، سردبیر ایسنا واحد فارس
* مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد واحد اردبیل
* ابراهیم مروتی لفمجانی، مدیر روابط عمومی واحد خراسان رضوی
* سید علیرضا علوی، رئیس سازمان خوزستان
* مهدی باصولی، رئیس واحد یزد
* جلال الدین صادقی شهرستانک، رئیس واحد خراسان جنوبی
 
برگزاری سی و هشتمین مراسم بزرگداشت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ

توان جهاد دانشگاهی در پذیرش مسئولیت‌های مهم در سطح ملی

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: افتخار می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب، این نهاد را مولود مبارک انقلاب اسلامی می‌دانند.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: بازار کشور را نباید به راحتی در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم؛ آسان‌ترین راه کسب فناوری، مدیریت بازار است و می‌توانیم در قبال انتقال فناوری به کشور، بخشی از بازار را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تأکید کرد: علیرغم همه پیشرفت‌ها، توجه درخوری به توسعه دانش بنیان صورت نمی‌گیرد و باید این مشکلات حل شوند. کشور ما بیش از حد دچار سیاست‌زدگی شده است و این مسأله با تبعاتی همچون عدم توافق بر سر مصالح ملی و اصول پیشرفت دانش ‌بنیان و عدم امکان برنامه ریزی درازمدت همراه است.

دکتر طیبی خاطر نشان کرد: عدم خودباوری مدیران و اعتماد نداشتن به اقتصاد دانش بنیان، مشکل دیگری است که کشور با آن درگیر است و هنوز بسیاری از مدیران کشور، اعتقادی به اقتصاد دانش بنیان ندارند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد از جمله: انعقاد قرارداد تأمین کاتالیست برای یکی از کارخانجات تولیدکننده موتور خودرو، تولید جنین مرغوب دام با جنسیت دلخواه، افتتاح کارخانه سلول‌های بنیادی با استانداردهای بین‌المللی، تولید ماهی‌های آزمایشگاهی مدل بیماری‌های مختلف از جمله ام‌اس و دیابت به کمک دستکاری‌ ژنتیکی، راه‌اندازی خط تولید مته‌های حفاری سه دندانه، دستیابی به دانش تأسیسات نمک‌زدایی صنعت نفت، افتتاح نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور، تولید منابع آموزشی زبان انگلیسی (6 جلد کتاب به زبان انگلیسی) گفت: دستاوردهای حاصل شده (طی سال‌های گذشته) تنها 25 تا 30 درصد ظرفیت جهاد دانشگاهی را شامل می‌شود و معتقدم، جهاد دانشگاهی توان پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگتر در سطح ملی را دارد.

جهاد دانشگاهی، مجموعه‌ای با کارهای فاخر و شاخص علمی

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به فعالیت‌های این نهاد اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت 38 سال از شکل‌گیری جهاد دانشگاهی، توفیقات خوبی حاصل شده و در واقع، (این نهاد) مجموعه‌ای علمی است که در طول مدت فعالیت، موفق به انجام کارهای فاخر و شاخص علمی شده است.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: با نگاهی به سوابق این نهاد از همان روزهای نخست شکل‌گیری، درمی‌یابیم که مسئولیت‌های مهمی برای جهاد دانشگاهی تعریف شده است. این نهاد حدود 3 الی 4 سال در مدیریت دانشگاه‌ها هم حضور فعالی داشت و مدیریت دانشگاه‌ها جزء ساختار جهاد دانشگاهی بود.

دکتر غلامی تأکید کرد: با گذشت زمان، فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بیشتر در  حوزه علمی و پژوهشی متمرکز شد و (این نهاد) باتوجه به امکاناتی که در اختیار داشت و ضرورت‌هایی که در جامعه احساس می‌کرد، به کار و فعالیت ادامه داد.

وی افزود: در کنار آن، فعالیتی که به صورت مستمر همچنان باقی مانده است، فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است. تلاش جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی کمتر از تلاش در حوزه علم و فناوری نبوده است. از کمک‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی بهره برده‌ایم و حضور آنها در محیط‌های دانشگاهی همواره ارزشمند بوده است.

در بخش دیگری از این مراسم، از خانواده شهید "سید رضا حسینی چهکند" تقدیر شد. این شهید بزرگوار در هفدهم فروردین ماه سال 1394 در حین ماموریت و در درگیری با اشرار مسلح و معاندین ضد انقلاب در منطقه صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان به همراه 7 تن از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا