با گیاهان زنده می توان تغذیه سالم داشت

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، محمدصادق پیش‌بین بیان کرد: امروزه مردم به استفاده از گیاهان زنده علاقه‌مند شده‌اند به این صورت که گیاهانی مانند ریحان، آویشن، اوریگانو وغیره را در داخل خانه و در گلدان‌های آپارتمانی رشد می‌دهند و به صورت تازه مصرف می‌کنند.

برگزیده سومین جشنواره ملی گیاهان، دارویی با بیان اینکه باغ‌های آشپزخانه‌ای، سبک زندگی طبیعی را در خانه‌های مدرن به همراه دارد، بیان کرد: در شهرداری‌ها به علت مقاوم بودن گیاهان دارویی و کم آب بودن این گیاهان امروزه در فضای سبز از گیاهان دارویی استفاده بیشتری دارد.

این کشاورز پیشرو ادامه داد: گیاهانی همچون نعنا فلفلی، آویشن، بادرنجبویه، سالیکورنیا، اوریگانو، ریحان ایتالیایی، به‌لیمو، استویا، مرزه و غیره را می‌توان در آپارتمان به‌عنوان باغ آشپزخانه‌ای نگهداری کرده و در پختن غذا از برگ‌های تازه آن استفاده کرد.

پیش‌بین این روش بهره‌برداری از گیاهان را با عنوان لذت آشپزی نام برد و افزود: شاید افرادی باشند که به‌عنوان وظیفه آشپزی کنند، اما پرورش گیاه به‌دست خود افراد و نگهداری از آن و درنهایت استفاده از گیاهی که به‌دست خودشان رشد پیداکرده در آشپزی می‌تواند علاوه بر سلامت محصول و استفاده از گیاه تازه، لذت باغبانی را به آنها هدیه کند.

به گفته وی این روش بهره‌برداری از گیاهان می‌تواند به تغذیه سالم‌تر مردم کمک کند، چراکه هم سلامت روان و هم مستقیماً سلامت جسم را به همراه خواهد داشت.

این عضو کارگروه بذر و اندام تکثیری ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی، فرصت تازه‌ای که در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در اختیار علاقه‌مندان خود می‌گذارد را ارائه همین گیاهان زنده عنوان کرد.

وی گفت: در دوره چهارم این رویداد بخش ارائه «گیاهان زنده» نیز در نظر گرفته‌شده است که به ویژگی‌های قابل توجه این رویداد می‌افزاید. در این بخش مردم می‌توانند با گیاهان زنده، کارایی‌های آنها در آشپزی آشنا شده و در صورت علاقه آنها را خریداری کنند.

این کشاورز پیشرو و تولیدکننده برگزیده سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) را فرصتی برای اتفاق‌های تازه برای ارائه دستاوردهای این عرصه و آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر دانست.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که چنین رویدادی به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود فعالان این عرصه فرصت خواهند داشت تا خود را برای حضور موثرتر و پررنگ‌تر در جشنواره و نمایشگاه آماده کرده و در هر دوره حضور موثرتری از دوره پیشین خود داشته باشند.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) توسط ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه ۹۷ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

استفاده از گیاهان تازه (fresh herb ) در آشپزی می‌تواند به تغذیه سالم خانواده‌ها کمک کند. چراکه غذایی که با استفاده از گیاهان تازه و سالم تولیدشده و مصرف می‌شود علاوه بر طعم و مزه بسیار دلچسب لذت یک آشپزی مدرن را به همراه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا