کاهش سطح سلامت در کودکان قربانی خشونت

آخرین تحقیقات انجام شده پژوهشگران کالج کینگ (King's College) انگلستان نشان می دهد که مواجهه با خشونت ، پرخاشگری و قلدری در دوران کودکی می تواند بر سلامت جسمانی فرد اثرات نامطلوبی را داشته باشد .

در این پژوهش ، بیش از 7 هزار زن و مرد که در زمانی مشابه و با تفاوت حداکثر هفت روز  در سال 1958 میلادی به دنیا آمده بودند ، مورد بررسی قرار گرفتند . 28 درصد  این افراد در فاصله زمانی میان سنین   7 تا یازده سالگی  رفتارهای پرخاشگرانه ای را به صورت مقطعی مشاهده کرده بودند  و پانزده درصد از آن ها اینگونه رفتارها برایشان تکرار شده و به صورت دائمی با پرخاش و بدرفتاری رو به رو بوده اند . بررسی های  پژوهشگران حاکی از  این موضوع بود که تقریبا تمامی افراد گروه دوم  در سن 45 سالگی به عوارضی مانند التهاب خونی و چاقی مبتلا شده بودند .

علاوه بر این محققان دریافتند که تنها 26 درصد از زنانی که در کودکی مورد رفتارهای پرخاشگرایانه قرار گرفتند، در سن 45 سالگی چاق شده اند ، در حالی که 19 درصد زنانی که با این گونه رفتارها برخورد نکرده اند ، در این سن اضافه وزن دارند  .

از دیگر نتایج به دست آمده در این تحقیقات می توان به این مورد اشاره کرد  که بیست درصد از قربانیان پرخاشگری و خشونت که در کودکی مورد این گونه رفتارها قرار گرفته اند ، در بزرگسالی دچار یک عارضه  التهاب خونی به نام پروتئین واکنشی C (C-reactive protein) شده اند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی  را در این افراد به دلیل مسدود شدن شریان ها افزایش می دهد .

اوئیس آرسنیولت (Louise Arseneault) سرپرست این تیم تحقیقات در رابطه با کودکانی که مورد آزار و اذیت های خشنوت بار و  رفتارهای پرخاشگرانه و قرار می گیرند، می گوید : "  ما باید این تصور غلط را که  قلدری و رفتارهای پرخاشگرانه  بخشی طبیعی از دوران رشد محسوب می شود را کنار بگذاریم .  "

در همین راستا چندی پیش اعلام شد که وزارت آموزش و پرورش انگلستان در نظر دارد که در  مدارس این کشور قانونی را مورد اجرا قرار دهد که به موجب آن از هر نوع قلدری ، رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت در میان دانش آموزان جلوگیری شود .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا