ضرورت بازتولید فرهنگ ایرانی – اسلامی در تبلیغات محیطی

این نشست که به عنوان مقدمه ای بر کنفرانس ملی تبلیغات محیطی وبه منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت ان در نظر گرفته شده با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان  حوزه های مرتبط توسط در دانشگاه علم وفرهنگ(وابسته به جهاد دانشگاهی) برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در آستانه برگزاری این نشست تخصصی درخصوص اهمیت پرداختن به موضوع تبلیغات محیطی گفت: تبلیغات محیطی ریشه در گذشته تاریخی بشر دارد؛ با تجمع انسان ها در یک مکان و شکل گیری شهرها، نیاز به داد وستد و مراودات اقتصادی باعث شکل گیری اولین تبلیغات محیطی برای معرفی کالاهای تولید شده گردید. باگذر از دنیای مدرن و پست مدرن و ورود جامعه به هزاره سوّم، تبلیغات محیطی با توجه به بحث های جهانی شدن و ترویج فرهنگ مصرف گرایی، با ایجاد هژمونی بعضی قدرتهای اقتصادی برای فضاسازی و ارائه محصولات تولید شده خود به دیگر کشورها از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است.

دکتر محمدمهدی اخویان افزود: دانشگاه علم و فرهنگ برآن است تا با رویکرد علمی برای آشنایی مردم و دانشجویان به اهمیت تبلیغات، خاصه تبلیغات محیطی که موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به محصولات ارائه شده در بازارها است، تبلیغات را با چهار رویکرد جامعه شناسی، هنر، کسب و کار و علوم ارتباطات مورد بررسی و بازخوانی قرار می دهد تا به این ترتیب با ارتباط نزدیک بین سیاستگذاران، فعالان تبلیغاتی و جامعه دانشگاهی بتوانیم در آینده نزدیک با تخصصی کردن تبلیغات، شاهد حذف تبلیغات بی رویه و آلودگی تصویر باشیم و با بازتولید فرهنگ ایرانی – اسلامی در تبلیغات محیطی به زیباسازی محیط و جامعه شهری مان کمک کنیم.

رئيس دانشكده هنر و معماري دانشگاه علم و فرهنگ در اعلام کرد: هم اندیشی و نشست تخصصی که در امروز(30 اردیبهشت )در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود، پیش درآمدی است بر برگزاری کنفرانس تبلیغات محیطی و نمایشگاه صنعت تبلیغات که در آبان ماه 1394 در دانشگاه برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا