تشعشعات تلفن همراه برای انسان بی‌خطر است

بسیاری از ما با گفته‌های بزرگان فامیل و اطرافیان درباره ضررهای تلفن‌های همراه روبرو شده‌ایم. بارها شنیده‌ایم که تلفن همراه می‌تواند امواج شدیدی را از خود ساتع کند که برای بدن انسان بسیار خطرناک و مضر هستند. با این حال دفعه بعدی که تلفنتان را بین شانه و سرتان نگه‌داشته و در حال حرکت بودید، بهتر است این مقاله را به یاد بیاورید تا دیگر عذاب وجدان آسیب زدن به بدنتان را نداشته باشید.

دانشمندان به‌تازگی به بررسی تاثیر این امواج بر روی انسان‌ها پرداخته‌اند و کشف کرده‌اند که این امواج، برخلاف شایعات موجود در جهان به‌هیچ‌وجه برای انسان‌ها خطرناک نیست. به این ترتیب تمامی شایعاتی که اعلام می‌کردند که این امواج سرطان‌زا هستند و به سلول‌های مغزی شما آسیب می‌رسانند، به‌صورت کامل و علمی رد شده‌اند.

با این وجود این تحقیقات یک نکته دیگر را نیز نشان داده است. برخلاف انسان‌ها، موش‌ها در برابر این امواج به‌شدت آسیب‌پذیر هستند. دانشمندان با تاباندن امواج همراه نسل دوم و نسل سوم (2G و 3G) به انسان‌ها و موش‌ها دریافتند که این امواج بر روی انسان‌ها اثری ندارد ولی در موش‌ها موجب ایجاد سرطان می‌شود.

تعدادی از موش‌ها پس از روبرو شدن با این امواج، شاهد رشد غده‌های سرطانی در اطراف قلب خود بودند که این امر نشان می‌دهد که این موجودات در برابر این امواج به‌شدت آسیب‌پذیر هستند. از سوی دیگر بخش مثبت این نتایج می‌تواند موجب شود که بتوانید با خیال راحت یک تلفن همراه برای مادربزرگ و پدربزرگ خود بخرید و به آن‌ها بگویید که بدون خطر، با شما تماس بگیرند.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا