نگاهی به غیر عادی ترین موزه های دنیا

 در این گزارش تصویری به بررسی عجیب ترین موزه های جهان می پردازیم.

موزه شکار ارواح

موزه تختخواب و صبحانه لیز بوردن The Lizzie Borden Bed & Breakfast Museum در منطقه فال ریور (Fall river)  در ایالت ماساچوست آمریکا قرار داشته و نام و مضمون خود را از قاتل مشهور آمریکایی یعنی لیز بوردن گرفته است. در جریان بازدید از این موزه می توانید  خانه ای که در سال 1892 میلادی در آن قتل بی رحمانه ای رخ داده است، تماشا کنید. در مورد این محل طی سال های پس از وقوع جنایت، داستان ها و افسانه های بسیار ترسناکی نقل شده است.  در این موزه می توانید شکارچیان حرفه ای ارواح را به همراه تمام تجهیزات شکار خود مشاهده کنید.

موزه خون آشام ها

موزه خون آشام ها یا (Le Musee Des Vampires) در منطقه لیلاس (Lilas) واقع در حومه پاریس، از جمله عجیب ترین موزه های جهان محسوب می شود. این موزه به طور خاص به خون آشام ها پرداخته و در آن  انواع کتاب، پوستر، وسایل مرتبط با خون آشام ها  و حتی امضای بازیگران نقش دراکولا در فیلم های مختلف به نمایش گذاشته می شود.

موزه هنرهای زیر آب

موزه هنرهای زیر آب The Underwater Museum Of Art در منطقه کانکون (cancun) از کشور مکزیک  قرار دارد.  در حقیقت این موزه با هدف دور کردن گردشگران از محل صخره های مرجانی کانکون ایجاد شده است که در معرض خطر قرار دارند.  برای بازدید از این موزه شما باید تجهیزات غواصی ویژه ای را پوشیده و به زیر دریا بروید تا در آن جا  انواع تندیس ها، حیات وحش طبیعی منطقه  و رشد مرجان ها را تماشا کنند. این مجسمه ها از مواد بی خطر برای محیط طبیعی اقیانوس ساخته شده اند و حتی برخی از آنها به رشد مرجان ها کمک می کنند.

موزه نمکدان و فلفل پاش

موزه نک دان و فلفلپاش یا  The Salt And Pepper Shaker Museum در منطقه گتلنبرگ (Gatlinburg) از ایالت تنسی (Tennessee) امریکا قرار داشته و در آن بیش از 20 هزار جفت نمکدان و فلفل پاش قرار دارد که در طول بیش از 25 سال به وسیله صاحب موزه و مجموعه داران اشیا عجیب و غریب جمع آوری شده است.

موزه موتر

موزه موتر The Mutter Museum را می توان یکی از ترسناکترین موزه های جهان محسوب کرد که در  فیلادلفیا از ایالت پنسیلوانیای امریکا قرار دارد. در این موزه انواع ابزار و وسایل مربوط به دانش پزشکی و تاریخچه آن به نمایش گذاشته شده است. در موزه موتر بیش از 3 هزار استخوان واقعی از بیماران دارای ناهنجاری های بدنی به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از ان ها منحصر به فرد و کاملا نایاب هستند.

موزه شکنجه

موزه شکنجه یا   The Torture Museum دیگر موزه عجیبی است که برای دیدن آن باید به شهر رودزهایم (Ruedesheim) در کشور آلمان سفر کنید.  در موزه شکنجه رودزهایم، 144 وسیله شکنجه را که در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته، می توانید مشاهده کنید در این موزه همچنین  انواع روش های مختلف اعدام نشان داده می شود. از جمله جالب ترین آثار این مجموعه می توان به چوبه های دار و ابزار شکنجه چون پیچ زانو، چنگال های شکنجه سینه، چنگال های اعدام مرتدها در قرون وسطی، کمربندهای عفت، پرس سر، ماسک های حقارت، تبرهای جلادان و …. را مشاهده کنید. یکی از جالب ترین وسایل شکنجه، صندلی بازجویی است که در دوران تفتیش عقاید، در اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است.

موزه عروسک های سخنگو

موزه عروسک های سخنگو با نام  موزه ونت هوون Vent Haven Museum در ایالت کنتاکی (Kentucky) امریکا قرار داشته و  در آن بزرگترین مجموعه عروسک های ترسناک سخنگو در سطح جهان به نمایش گذاشته شده است. در این موزه شما می توانید مطالب جالبی درباره نحوه ساخت عروسک های سخنگو آموخته  و برخی از مشهورترین عروسک های خیمه شب بازی را که در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند، تماشا کنید.

موزه مو

موزه مو یا   The Hair Museum در منطقه آوانوس (Avanos) از کشورترکیه قرار دارد و در آن بزرگترین مجموعه موی انسان ها در جهان قرار دارد. داستان تاسیس این موزه نیز در نوع خود جالب توجه است زیرا یک میهمانخانه دار اهل ترکیه از یکی از مهمانان خود که قصد ترک مهمانخانه را داشته، درخواست می کند تا چیزی به عنوان یادبود به او هدیه کند. این خانم میهمان نیز در پاسخ  یک بخش  گیسویش را بریده و به صاحب مهمانخانه می دهد. پس از این رویداد، عمل اهدای بخشی از مو به عنوان یک رسم در میهمانخانه ادامه یافته و هزاران نفر این عمل را تکرار می کنند. صاحب مهمانخانه این موزه را در سال 1979 میلادی افتتاح کرده که در انه 16 هزار نمونه از موی افراد مختلف که بر دیوارهای غار زیرزمینی نصب شده اند، دیده می شود.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: toptene.com

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا