خیانت والدین در فرزندان تکرار میشود

پژوهش های انجام شده از سوی محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد که اگر والدین فردی بی وفا بوده و خیانتی در زندگیشان صورت گرفته باشه احتمال بیشتری وجود دارد تا آن فرد در مسیر خیانت قرار گرفته و به نوعی تنوع طلب شود.

عمل خیانت آمیز والدین به طور ناخودآگاه پیامی را برای کودکان ارسال می کند که کودک درک کند این رفتار آنها یک رفتار عادی و قابل قبول اجتماعی است.

به طور معمول برای همه انسان ها سخت و درد آور است که متوجه شوند والدینشان مرتکب اشتباه شده اند. والدین باید توجه داشته باشند که به خصوص از طریق خیانت خود به دیگران به ویژه کودکان خود آسیب می زنند. در واقع عمل خیانت آمیز والدین به طور ناخودآگاه پیامی را برای کودکان ارسال می کند که کودک درک کند این رفتار آن ها یک رفتار عادی و قابل قبول اجتماعی است چرا که معمولا کودکان والدین خودشان را بدون خطا دیده و رفتار آن ها را سرمشق خود قرار می دهند.

دانا وایزر (Dana Weiser) از دانشکده فنی دانشگاه تگزاس و یکی از پژوهشگران پروژه تحقیقاتی فوق، در این رابطه گفت: « تحقیقات ما نشان می دهد، خیانت والدین پیام های ماندگاری را درباره پذیرش بیشتر خیانت در ذهن کودک به ثبت می رساند که در حقیقت ارتباطات درونی را نشان می دهد.» او در ادامه اظهاراتش افزود: « ما دریافتیم که خیانت والدین با خیانت شخصی فرد مرتبط است.»

دکتر وایزر در رابطه با خیانت والدین تأکید کرد که نمی توان فردی را تنها به جرم اینکه والدینش افراد خیانت کاری بودند، مجازات و شماتت کرده و وی را گناهکار دانست زیرا خیانت والدین تنها یکی از فاکتورهای عامل ایجاد کننده خیانت در افراد است و صرفا اینکه والدین فردی نسبت به یکدیگر خیانت کرده اند، نمی تواند باعث شود که فرد قطعا این عمل را تکرار خواهد کرد و خیانتکار شود.

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله روابط شخصی (Personal Relationships) به چاپ رسیده است.    

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: inews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا