خواستگاری خلاقانه یک محقق در یک مقاله

روئی لانگ (Rui Long)، پژوهشگر آمار و دانشجوی دکتری مهندسی در دانشگاه علم و فناوری هواژونگ (چین) است. این پژوهشگر در مقاله ای تحت عنوان Performance analysis for minimally nonlinear irreversible refrigerators at finite cooling power که در مجله Physica A (از مجموعه مجلات انتشارات الزویر) منتشر شد، دست به ابتکار جالبی زد.

لانگ در انتهای مقاله و در بخش تقدیر و سپاسگزاری (acknowledgments)، ضمن تشکر از حمایت ها و همکاری های مستمر پانپان مائو (Panpan Mao)، به او پیشنهاد ازدواج داد.

در پیگیری های صورت گرفته توسط Times Higher Education  با روئی لانگ مشخص شد که خانم مائو هنوز به پیشنهاد ازدواج پاسخ قطعی نداده است.

البته لانگ اولین محققی نیست که پیشنهاد ازدواج خود را در یک مقاله مطرح کرد. در مقاله ای که سال 2015 در مجله Current Biology منتشر شد، دکتر کلب براون (Caleb Brown)، پژوهشگر موزه دیرینه ‌شناسی در آلبرتای کانادا در مقاله تکامل دایناسورهای شاخدار، پس از تشکر از حمایت ‌های لورنا او برایان (Lorna O’Brien)، با عبارت "لورنا، با من ازدواج می‌کنی؟"، از او درخواست ازدواج کرد.

در مقاله براون با عنوان A New Horned Dinosaur Reveals Convergent Evolution in Cranial Ornamentation in Ceratopsidae، غیر از خواستگاری خلاقانه این دیرینه‌شناس کانادایی، یافته‌ های علمی جالب‌ توجهی در خصوص روند تکامل دایناسورها مطرح شد که موردتوجه جامعه علمی قرار گرفت.

سخنگوی انتشارات CELL (ناشر مجله Current Biology) اعلام کرده بود که مسئولان در جریان طرح خواستگاری از سوی دکتر براون بوده اند.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: timeshighereducation

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا