سفر تحقیقی نمایندگان یونسکو به اصفهان

مدیر مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان – زیر نظر یونسکو-به ایرنا گفت: این کارشناسان که چند روزی است در اصفهان بسر می برند از نزدیک برنامه ها و فعالیت های این مرکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

جواد امیدی با اشاره به اینکه مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری (IRIS) بعنوان مرکز منطقه ای رده دو از سال 1388 برای مدت شش سال به دولت ایران سپرده و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شد، افزود: برای تمدید این دوره شش ساله لازم بود که هیات ارزیابی کننده یونسکو برای تایید به اصفهان سفر کنند.

وی اظهار کرد: این هیات ارزیابی کننده در سفر خود به اصفهان با مدیران مرکز منطقه ای و شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیدار کرده و در جریان فعالیت های آنها بویژه از جنبه بین المللی قرار گرفتند.

امیدی به دیدار هیات اعزامی از یونسکو با استاندار اصفهان و مشاور عالی و سرپرست روابط بین الملل شهردار اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: برای این هیات، چگونگی سطح حمایت مدیریت استان و همچنین وزارتخانه متبوع یعنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت های مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد در اصفهان مهم است.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان در این دیدار، حمایت جدی خود را از فعالیت های علمی و فناوری بویژه مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های فناوری اعلام کرد، ادامه داد: این دیدار جنبه های مثبت بسیاری بهمراه داشت.

مدیر مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان گفت: همچنین در دیدار با مشاور عالی شهردار اصفهان به احداث ساختمان جدید مرکز IRIS در اصفهان با حمایت شهرداری اشاره شد.

وی افزود: در دیدار با مشاور عالی شهردار اصفهان به خواهر خواندگی اصفهان با 14 شهر در کشورهای دیگر اشاره و بر اهمیت مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد در انتقال علم و فناوری و ارتباطات گسترده بین المللی تاکید شد.

امیدی همچنین به دیدار هیات ارزیابی کننده یونسکو از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مراکز رشد آن و دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مجموعه حامی مرکز منطقه ای نیز اشاره کرد و گفت : این هیات در بازگشت به تهران با معاون پژوهشی وزارت علوم دیدار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم وفناوری کشورهای عضو اکو و سایر کشورهای دارای ظرفیت گسترش پارک های علم و فناوری را در برمی گیرد گفت:ما تا کنون برنامه های موفق در کشورهای مختلف مانند عمان، نیجریه، چین، مالزی، پاکستان، اکوادور و فیلیپین اجرا کرده ایم.

سند همکاری برای تاسیس مرکز منطقه ای توسعه پارک­ها و مراکز رشد علم و فناوری (IRIS)زیر نظر یونسکو میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و سازمان یونسکو در سال 1389 در پاریس به امضا رسید. 

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان محل استقرار این مرکز منطقه ای، با حمایت و پشتیبانی یونسکو به پیشبرد اهداف و توسعه پارک­های علم و فناوری در کشورهای منطقه کمک و با ظرفیت سازی لازم، زمینه توسعه و ایجاد پارک­های علم و فناوری را در این کشورها فراهم می ­کند. 

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان آغاز کرد و اکنون نزدیک به 400شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر است. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا