دستگاه هوشمند تشخیص آلرژی؛

آلرژی شما در 5 دقیقه با abioSCOPE تشخیص داده می شود

کد خبر : 69066 یکشنبه 30 مهر 1396 - 22:47:10

دانشمندان دانشگاه سوئیس موفق شدند با تولید دستگاه abioSCOPE آلرژی را ظرف ۵ دقیقه و تنها با چند قطره خون تشخیص دهند. این دستگاه مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کرده است.

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دانشمندان سوئیسی دستگاهی ساخته‌اند که ظرف مدت کوتاهی آلرژی افراد را تشخیص می‌دهد. جالب است بدانید، abioSCOPE تنها به چند قطره خون بیمار برای انجام تست احتیاج دارد.

برای تشخیص آلرژی، پزشکان ابتدا چند قطره خون بیمار را درون کپسولی قرار می‌دهند، سپس این کپسول را در صفحه‌ای DVD مانند و پس از آن نیز وارد دستگاه abioSCOPE می‌کنند. بعد از ۵ دقیقه، اطلاعات بیولوژیکی فرد بر روی صفحه‌نمایش abioSCOPE ظاهر می‌شود. نتیجه کامل‌تر تست نیز پس گذشت ۳ دقیقه، مشخص می‌شود. در این دستگاه از میکروسکوپ‌های لیزری استفاده شده تا اطلاعات خونی افراد را شناسایی کند.

با استفاده از این دستگاه، بیمار متوجه می‌شود که به سگ، گربه، چمن و یا گرده گل‌ها حساسیت دارد یا خیر. در حال حاضر این دستگاه تنها همین ۴ مورد آلرژن را تشخیص می‌دهد. شاید این ۴ مورد به نظر کم برسد، اما حداقل دیگر نیازی به انجام تست‌های بسیار پیچیده پزشکی برای تشخیص آلرژی نیست.

abioSCOPE