کد خبر : 6621 شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 11:12:01
گرمایش-زمین-یک-ششم-جانوران-دنیا-را-نابود-می-کند

گرمایش زمین یک ششم جانوران دنیا را نابود می کند

سیناپرس: مطالعات پژوهشگران نشان می دهد در صورت ادامه روند فعلی تولید دی اکسید کربن در دنیا ، دمای عمومی زمین نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن ، چهار درجه سانتیگراد افزایش یافته و به تبع آن یک ششم کلیه جانوران و گیاهان زمین نابود می شوند .

بر اساس گزارش جدید منتشر شده در مجله علوم journal Science ، تغییرات آب و هوائی و تاثیرات جانبی آن که از آن جمله می توان به افزایش عمومی دما و گرمایش جهانی اشاره کرد ، حیات و زندگی بسیاری از جانوران و گونه های زیستی در کره زمین را با خطر انقراض رو به رو کرده است . بر اساس محاسبات پژوهشگران ، در صورت ادامه روند فعلی ، یک گونه جانوری از هر شش گونه موجود در کره زمین با شرایط جدی و مخاطره آمیز انقراض رو به رو می شود .

بر این اساس ، پژوهشگران و زیست شناسان اعلام کرده اند که ادامه روند فعلی تولید دی اکسید کربن در جهان ؛ منجر به افزایش دمای عمومی کره زمین به میزان چهار درجه سانتیگراد نسبت به  دمای کره زمین پیش از آغاز روند صنعتی شدن  خواهد شد .

مطالعات انجام شده نشان می دهد در صورت بروز این مساله ، 16 درصد از کلیه گونه های جانوری و گیاهی موجود در کره زمین ، از بین رفته و منقرض خواهند شد .