جهاد دانشگاهی؛ زمینه‌ساز تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیتی عظیم برای توسعه جهاد گونه در عرصه‌های علمی و فناوری‌ است. این نهاد به دلیل در اختیار داشتن نیروهای جوان و نخبه ظرفیت عظیمی دارد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند ارتباط علم با عمل را محقق کند و در راستای توسعه همه جانبه کشور گام‌های موثری بردارد. با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، متاسفانه شاهد هستیم بخشی از منابع اولیه مورد نیاز کشور در بیرون از مرزها تأمین می‌شود اگر بتوانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی به خوبی استفاده کنیم این نواقص رفع شدنی است.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز در امر پژوهش و تولید مقالات علمی دچار عقب‌گرد شده‌ایم یا خیلی کند حرکت می‌کنیم؛ لذا جهاد دانشگاهی فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدن به سند چشم انداز ۱۴۰۴ است که یکی از شاخص‌های آن پژوهش و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی گفت: در این خصوص جهاد دانشگاهی ظرفیت علمی عظیمی دارد، در حوزه پزشکی، نانو، علوم انسانی و… می‌تواند کشور را به درستی هدایت کند متاسفانه امروز بخش اعظم علوم انسانی ما غربی است و هنوز دانشگاه‌ها به نهضت‌های فکری غرب می‌پردازند لذا  باید تلاش کنیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای توسعه همه جانبه کشور از جمله اسلامی و ایرانی کردن علوم انسانی استفاده کنیم.
آصفری در پایان تأکید کرد: هزینه کردن برای جهاد دانشگاهی نوعی ذخیره برای پویایی کشور است از این نهاد انتظار می‌رود مدیریت انقلابی و جهادی را در جامعه ترویج دهد و نگاه جهادگونه را  بین دانشجویان که آینده‌سازان کشور هستند ترویج دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا