جهاددانشگاهی در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی موثر است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، حسن بهرام نیا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و به واسطه آن و اهداف تعریف شده برای این نهاد، جامعه و آحاد مردم انتظاراتی از آن دارند.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی هم در بخش عمل و هم در قالب کارهای علمی و هم در تولید علم و هم در مصرف آن فعال بوده که نمونه آن پژوهشگاه رویان است.
وی از موفقیت پژوهشکده رویان یاد کرد و گفت: تحقیق و پژوهش بر روی سلول‌های بنیادی و تأثیر آن در درمان بیماری‌ها از مهمترین یافته‌های جهاددانشگاهی در زمینه علمی- پژوهشی بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه امروز مقام معظم رهبری و مسئولان جامعه اشتغال جوانان و اشتغالزایی در کشور است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی که یک زنجیره بهم پیوسته هستند، موثر باشد.
بهرام‌نیا عنوان کرد: با افزایش تکنولوژی‌های بومی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در به‌کارگیری جوانان و رونق تولید و اشتغال تأثیرگذار بود.
وی با تأکید بر اینکه باید با نگاه به درون و تکنولوژی‌های بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم، اظهار کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای شرایط بحرانی است  تا زمانی‌که با توجه به شرایط جهانی تحت فشار بودیم، بتوانیم بر روی پای خود بایستیم.
بهرام‌نیا با بیان اینکه دانشگاه‌ها عامل توسعه کشور هستند، تصریح کرد: از آنجا که علم همراه با فرهنگ مفید است بنابراین جهاددانشگاهی باید در زمینه فرهنگی بیشتر کار کند که اگر اینگونه باشد تولید سازندگی رخ می‌دهد.
نماینده مردم نهاوند در خانه ملت عنوان کرد: یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی "نوآوری" بوده که حلقه مفقوده است و جهاددانشگاهی می‌تواند به خوبی در تحقق این امر اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه دولت باید از نظر مالی و امکانات به جهاددانشگاهی کمک کند، تصریح کرد: در صورت حمایت از این نهاد می‌توان آن را در راستای رسیدن به اهداف اصلی‌اش کمک کرد.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا