جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه ایجاد اشتغال در استان، محرک باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی زنجان، شهرام طهماسبی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان زنجان اقدامات چشم‌گیری را در حوزه دانش‌بنیان و نیز حوزه کاربردی انجام داده و در این زمینه‌ها پیشرو است و اگر بتواند فعالیت خود را در این حوزه‌ها تقویت کند و در تقویت خود از جانب سایر دستگاه‌ها نیز کمک داشته باشد، می‌تواند مشکل اشتغال دانش‌آموختگان را تا حدودی در استان پوشش دهد.
 این مسئول با بیان اینکه قبل از بحث در رابطه با دستگاه‌های اجرایی باید در رابطه با رسالت کاری آن‌ها تحلیل‌ها را انجام داد، خاطرنشان کرد: جهاد‌دانشگاهی استان زنجان در سه بخش آموزشی، فرهنگی و پژوهش و فناوری فعالیت دارد که این فعالیت‌ها ظرفیت خوبی را برای این نهاد ایجاد کرده است و این نهاد باید در بخش آموزش، نیروی کار متعهد و متخصص را تربیت کند که در تولید علم و فناوری در استان و نیز در کشور تاثیرگذار باشد.
 طهماسبی با بیان اینکه بخش خدمات استان توان پذیرش مشاغل جدید را دارد، یادآور شد: جهاد‌دانشگاهی با اقداماتی که در حوزه مهارت‌آموزی انجام داده است، می‌تواند در حوزه ایجاد اشتغال در استان محرک باشد و امیدواریم از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان، بیش از پیش استفاده شود.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های بخش فرهنگی جهاددانشگاهی، تصریح کرد: تعمیق و توسعه ارزش‌ها، از دیگر وظایف جهاددانشگاهی است و متاسفانه در حال حاضر جای اخلاقیات در جامعه ما خالی بوده و اخلاق به شدت سقوط کرده و آن هم به دلیل ضعف و بحران مدیریتی است. جهاددانشگاهی باید نیروی انسانی خود را علاوه‌ بر آموزش مهارت و علم، با ارزش و اخلاق نیز پرورش دهد.
 وی، تقویت خودباوری در بین جوانان را از دیگر وظایف این بخش دانست و بر بازسازی هویت جوانان توسط این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: بخش فرهنگی جهاددانشگاهی باید با تدارک برنامه‌های حمایتی از آموزش همچون برنامه تقویم مکمل دانشجویی، مهارت دانشجویان را تقویت و از آنان استفاده کند، مانند اقدامی که در دوران جنگ متخصصان جهاد با نوآوری و خودباوری، پلی را بر روی اروندرود طراحی کردند، در حال حاضر نیز با وجود دانش فنی و فضای رقابتی در کشور باید برای انجام کارهای جهادی، خودباوری را در جوانان تقویت کرد و ایجاد خودباوری، وظیفه‌ای برای جهاددانشگاهی است.
 
طهماسبی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان در بخش توسعه دانش و تحقیقات، اقدامات کاربردی از قبیل تولیدات مواد غذایی و علوم‌پایه داشته است که می‌توان با تبدیل آن‌ها به نقطه قابل اتکا، محصولات را به بازار ارائه کرد.
 این مسئول، انتقال و تجاری‌سازی فناوری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با بومی‌سازی فناوری‌های منتقل شده به کشور، موفقیت بزرگی را کسب کند و با تجاری‌سازی این فناوری‌ها، رقابت‌پذیری را در بازارهای داخلی ایجاد کند و از همه ظرفیت خود برای تجاری‌سازی استفاده کند.
وی افزود: با وجود نیروی کار متخصص، دلیلی وجود ندارد که در کشور ما کالاها با قیمت بالاتری تولید و به بازار ارائه شود و دلیل بالا بودن این قیمت‌ها و مشکلات متعاقب آن، مشکلات مدیریتی در کشور است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با همکاری دانشگاه‌ها و برخی دستگاه‌ها در استان در عرصه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی مجموعه‌ای از کارها را انجام دهد و البته در حال حاضر نیز جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فعالیت خود سطح مطلوبی را نشان داده است.‌
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا