توسعه متوازن واحدهای جهاددانشگاهي کشور

 به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی ، احسان عباسی اظهارکرد: بهتر است مبنای کار برای توسعه، رشد متوازن واحدها و در نظر گفتن شرایط استان ها باشد.
وی با بیان اینکه سهم واحدها از منابع و طرح های ملی و فعالیت های درآمدزای جهاددانشگاهی بسیار ناچیز و در برخی از موارد در حد صفر است، افزود: طرح توازن خوب است اما نباید هم سازمان‌ها و هم موسسات و واحدها را در این طرح در یک قالب ببینیم که این مهم اشتباه بوده و امکان‌پذیر نیست.
عباسی ادامه داد: در حال حاضر شرایط استان به نحوی است که به‌علت نوپایی هنوز ساختار اداری آن شکل نگرفته و به دنبال ایجاد بستر و زیرساخت های اولیه هستیم به همین منظور مقایسه این واحد با واحدهایی همانند خراسان رضوی و اصفهان صحیح نیست.
وی افزود: به نظر می رسد اجرای طرح توازن متاثر از نگرش مدیریتی کلان در استان‌هاست زیرا با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد غیردولتی است با تغییر مدیریت ارشد هر استان به تناسب بسیار سریع رویه‌ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد.
عباسی یادآورشد : در این راستا بهتر است طرح‌ها در سطح ملی پیگیری و به منظور اجرا به استان‌ها تنفیذ شود.
وی در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی در حوزه فرهنگ و آموزش دارای پتاسیل‌های بسیار مناسبی است، گفت: فعالیت‌های دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در این منطقه بسیار حائز اهمیت و موثر بوده است.
عباسی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی در استان، گفت: طی یک سال اخیر سه هزار نفر در سطح استان از آموزش‌های لازم در حوزه آسیب‌های اجتماعی برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه در شرف تاسیس دو مرکز تخصصی آموزش در استان هستیم، گفت: چند طرح پژوهشی از این نهاد نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تصویب رسیده است.
عباسی با بیان اینکه مقرر است طی سال جاری دو هزار نفر تحت آموزش‌های اشتغال و کارآفرینی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم به‌منظور راه‌اندازی کانون‌های خلاقیت و شکوفایی نیز در دست انجام است.
وی با بیان اینکه فعالیت مرکز رشد جهاددانشگاهی بجنورد نیز با ورود سه تا پنج واحد فناور جدید تقویت می‌شود، یادآورشد: تا پایان سال جاری سه رویداد استارتاپ ویکند در سطح استان به همت جهاددانشگاهی برپا می شود.
عباسی عنوان کرد: جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی آمادگی اجرای همه طرح‌های منطقه ای حتی با کشورهای همسایه را در استان دارا است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا