جهاد دانشگاهی خط مقدم اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی ، جهاددانشگاهی می‌تواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار جوانان قرار دهد و آنها را مجهز به بهترین دستاوردهای این سازمان علمی یعنی دانش روز در تولید، بهینه سازی تولید و ارتقاء بهره‌وری کند.
وی افزود: دستاوردهای جهاد دانشگاهی در اقتصاد مقاومتی راهگشا است و باید همه ساختارها و فرهنگ عمومی ساختار اداری و دولتی جامعه نسبت به استفاده موثر و حمایت از این دستاوردها گرایش پیدا کند. 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نخبگان و محققین باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند تا اثربخشی خود در رشد اقتصادی کشور که مهمترین و اولین مسئله کشور است محقق شود و اقتصاد کشور را دانش بنیان کنند.
وی فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی را جهادی دانست و بیان کرد: توسعه علم و دانش به منظور اشتغالزایی و کارآفرینی در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده، بسیار مهم است.
رضایی گفت: بدون تردید توسعه دانش‌بنیان و کارآفرینی در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری موثر است و از واحدهای دانش‌بنیان انتظار می‌رود تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
 وی یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی را پژوهش و تولید محصولات دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این زمینه موفق عمل کرده و در جهت کاهش وابستگی اقتصاد کشور گام‌های بزرگی برداشته است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: جهاد دانشگاهی خط مقدم علم و دانش بنیان کردن اقتصاد کشور است، باید از این ظرفیت و فرصت استفاده شود و با تقویت جهاد دانشگاهی، از این سازمان برای ایفای نقش خود در تولید علم حمایت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا