تنوع فعالیت های پژوهشی پژوهشکده معتمد عامل همکاری های ملی و بین المللی در حوزه سرطان

به گزارش سیناپرس ،دکتر کیوان مجیدزاده تنوع فعالیت های پژوهشی را دلیل رشد پژوهشکده معتمد در سطح ملی و بین المللی و ارتباط با برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر جهان از جمله امریکا، کانادا، سوئد و هلند عنوان کرد.
رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی، در خصوص رشد متوازن و تنوع فعالیت های جهاددانشگاهی طی سال های فعالیت جهاددانشگاهی عنوان کرد: سی هفت سال فعالیت در این نهاد انقلابی و ایجاد و رشد 170 سازمان، واحد، پژوهشکده و پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و خبرگزاری ها، خود گویای تنوع فعالیت ها در تمام زمینه های علمی، پژوهشی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و رشد و موفقیت فعالیت های این نهاد انقلابی است که علاوه بر سطح در برگیری فعالیت ها در کل کشور شاهد هستیم موفقیت های ملی و بین المللی جهاددانشگاهی موجبات رشد و گسترش آن را فراهم آورده است.
دکتر مجیدزاده با اشاره به دستاوردهای شاخص پژوهشکده معتمد طی سال های اخیر گفت: مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی حدود 20 سال است که در حوزه ی بیماری های پستان خدمات پژوهشی آموزشی و درمان را به جامعه ی علمی و بیماران به صورت کاملا تخصصی ارایه می کند. این مرکز طی چند سال گذشته با تکیه بر بکارگیری توانمندی محققان کشور توانسته است فعالیت های پژوهشی خود را در حوزه های مهم بویژه زمینه های کاربردی مورد نیاز بیماران رشد و توسعه دهد.
دکتر مجیدزاده در ادامه با اشاره به ایجاد گروه های جدید پژوهشی پژوهشکده و فعالیت آنان که برخی برای اولین بار در کشور یا جهاددانشگاهی به صورت تخصصی فعالیت می کنند، افزود: افزایش تعداد و تنوع فعالیت های پژوهشی باعث شده پژوهشکده معتمد نه تنها در سطح ملی بلکه به صورت بین المللی با برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر جهان از جمله امریکا، کانادا، سوئد و هلند ارتباط برقرار کرده و به صورت همکار ی های دو جانبه و چند جانبه در موضوعات مربوط به سرطان فعالیت نماید.
رییس مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاددانشگاهی، با اشاره به طرح های کلان و مگا پروژه های در دست انجام این پژوهشکده از چند طرح، "دستیابی به دانش و تولید کیت تشخیصی سرطان جهت شناسایی بیماران نیازمند به شیمی درمانی"، "تولید آنتی بادی با فعالیت دو گانه به منظور از بین بردن سلول های توموری و تحریک سیستم ایمنی علیه تومورهای سرطانی"، "طرح جداسازی، تخلیص و تجاری سازی سلول های بنیادی از پرده جنینی"، "سلول درمانی سرطان  با استفاده از سلول های دندریتیک" و  "طراحی عناصر داده ای مورد نیاز سرطان در ایران"به عنوان پروژه های تجاری سازی در بخش بین الملل نام برد. که امید است در آینده ای نزدیک نتایج این تحقیقات بین المللی به عنوان مژده ای به پژوهشگران و بیماران کشور اعلام گردد.
دکتر مجیدزاده همچنین رشد چشمگیر تولید مقالات علمی را از دیگر موفقیت های پژوهشکده عنوان نمود که علاوه بر سیر رشد سالانه، جهش بسیار بالایی طی سه سال اخیر در تولید و انتشار مقالات ISI داشته است.
رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، در ادامه ارایه خدمات به بیماران مراجعه کننده به مرکز بیماری های پستان را نیز با وجود افزایش تجهیزات و بکار گیری دانش بهترین متخصصان کشور در این امر از اهم موفقیت های پژوهشکده برشمرد که این مهم منجر به عنوان برتری این مرکز به دلیل ارایه خدمات تخصصی در سال ۱۳۹۵ گردید.
دکتر مجیدزاده در پایان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) و نیز تاکید برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی در زمینه ی توانمند سازی جوانان در اشتغال و نیز شناسایی فرصت ها، استفاده از نیروهای جوان و پرتوان را در انجام فعالیت های علمی پژوهشی و آموزشی با تکیه بر تجربه و دانش محققان و پیشکسوتان در این مرکز، از علل موفقیت های اصلی پژوهشکده در بدنه ی جهاددانشگاهی برشمرد و بر لزوم استقلال، توانمندی، بهره مندی از دانش و استعدادهای جوانان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید ورزید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا