تعامل جهاددانشگاهی و مراکز حوزوی دستاوردهای علمی زیادی در پی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، بیان کرد: باید به تلاش های هم احترام بگذاریم تا در تعامل میان نهادهای دانشگاهی و حوزوی به دستاوردهای مهم دست یابیم و بتوانیم گره گشای مشکلات باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم در عرصه پژوهش و فعالیت های فرهنگی این است که هر کس می خواهد خودش به تنهایی کار کند و تعاملی در این زمینه وجود ندارد و کمتر از کار طرف مقابل اطلاع پیدا می کند.
علیدوست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای فعال بعد از انقلاب است و فعالیت های فرهنگی و پژوهشی و علمی خاصی را تحت پوشش قرار می دهد به نظر می رسد اگر مراکز پژوهشی و حوزوی دستاوردهای جهاد دانشگاهی را ببینند و اطلاعات خود را ارتقای دهند می توان به خروجی خوبی دست یافت.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی نیز می تواند فعالیت های مراکز حوزوی و فرهنگی را رصد کند و اطلاعات خوبی در جهت پیشبرد اهدافش در مسیر اقدامات علمی و فناورانه و اشتغال زایی کسب کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از ظرفیت های مهم فقهی، مقوله هنر و فرهنگ است که در این راستا با توجه به فعالیت های گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ و هنر می توان چشم انداز روشنی در تعامل با این نهاد انقلابی در این حوزه به دست آورد.
وی گفت: روش های علمی و عقلی در استنباط محتواهای دینی همگام با دانش روز اهمیت زیادی دارد که در این راستا بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه و نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی اثر گذار است.
علیدوست اظهار امیدواری کرد: فرزندان انقلاب در نهادهایی همچون جهاددانشگاهی به خوبی بدرخشند و زمینه اعتلاء و پیشرفت کشور را فراهم بیاورند و دستاوردهای خود را در اختیار مراکز دینی و حوزوی نیز قرار دهند.
وی در پایان تاکید کرد: واحدهای فناور در حوزه علوم اسلامی و مباحث دینی فرصتی مناسب برای پویایی حوزه های علمیه است که در این زمینه باید تعامل لازم صورت پذیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا