جهاددانشگاهی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و منطقه نقش داشته باشد

به گزارش سیناپرس، دکتر مسعود خداپناه در گفت‌وگو با  ایسنا، در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب در کنار دانشگاه‌ها ایجاد شد و نیروهایی که تفکر بسیجی و انقلابی داشتند، وارد آن جمع شدند. جهاد دانشگاهی به دلیل شرایط ساختاری آن در حوزه‌هایی که دانشگاه‌ها شاید به دلایل ساختاری یا محدودیت‌هایی که از نظر قانونی دارند، نمی‌توانند وارد شوند، فعالیت‌های مناسبی داشته است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به دلیل شرایط، ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌هایی که دارد، می‌تواند ضعف‌ها و جاهای خالی موجود را پر کند و حتی در بحث‌های آموزشی و پژوهشی نیز وارد شده‌ و توانسته است جایگاه خاصی در کنار سایر دانشگاه‌های کشور برای خود ایجاد کند. جهاددانشگاهی را می‌توان یک بخش اثرگذار در زمینه آموزش و پژوهش کشور محسوب کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و منطقه نیز جهاددانشگاهی می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد؛ چرا که سرعت و شرایط تصمیم‌گیری در جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و از مقرراتی برخوردار است که توانمندی و سرعت عمل این سازمان را در تصمیم‌گیری‌ها افزایش می‌دهد.

خداپناه ادامه داد: با توجه به این موضوع، جهاد دانشگاهی می‌تواند در بسیاری از موارد که ممکن است تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های دولتی طول بکشد، موفق عمل کند. جهاد دانشگاهی می‌تواند از این توان و ظرفیت موجود استفاده کند. فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان نیز نشان‌دهنده تلاش مسئولان این سازمان برای ورود به بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی گفت: سازمان جهاد دانشگاهی، قراردادهای خوبی با برخی وزارت‌خانه‌ها منعقد کرده است و این سازمان می‌تواند از ظرفیت‌های علمی و تجارب تحقیقاتی نیروهای سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کند. همچنین تاکنون واحد جهاد دانشگاهی خوزستان فعالیت‌های خوبی داشته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا