تصویب ارائه سرویس اینترنت نامحدود

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با مهر از تصویب ارائه سرویس اینترنت نامحدود و توقف فروش اینترنت حجمی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

به گفتۀ عمیدیان، این مصوبه در برگیرندۀ ارائه خدمات ADSL ، VDSL و اینترنت فیبر نوری است که به زودی به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، مشترکان می‌توانند با پرداخت اشتراک ماهانه به صورت ثابت، حجم بالایی از اینترنت را در اختیار داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات گفت که به عنوان مثال مشترکان می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان، بدون محاسبه حجم مصرفی از سرعت بالای اینترنت برخوردار شوند، اما باید دانست که این سخن، به معنای استفاده نامحدود از اینترنت نیست و درواقع کاربران بر اساس سرعتی که درخواست می‌کنند از این سرویس استفاده خواهند کرد. به گفتۀ عمیدیان اساساً استفاده نامحدود برای این تکنولوژی وجود ندارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد که مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف به شکل جداگانه در این مصوبه در نظر گرفته شده‌اند و برای هر یک از آن‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است.

بر اساس این مصوبه، کاربران می‌توانند در چند سقف مختلف درخواست سرعت اینترنت داشته باشند و همچنین سرعت استفاده از شبکه ملی اطلاعات از سرعت اینترنت جهانی تفکیک شده است. 

به گفته معاون وزیر ارتباطات، جزئیات بیشتری از این مصوبه به زودی ارائه خواهد شد و در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که این طرح تا یک ماه آینده به مرحلۀ اجرا درخواهد آمد.

غزال غضنفری

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا