بایک الگوریتم:

هوش مصنوعی احتمال خودکشی افراد را پیش بینی می کند

کد خبر : 59809 چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 13:47:18

گاهی اوقات مردم به دلیل شرایط حاد زندگی به فکر خودکشی می افتند و پی بردن به این موضوع می تواند جلوی این رخداد تلخ را بگیرد.

به گزارش سیناپرس از مهر و به نقل از دیجیتال ترندز، ابداع یک الگوریتم خاص به شناسایی افرادی که قصد خودکشی دارند کمک می کند و دقت ۹۲ درصدی این روش می تواند به مردم کمک کند تا دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود را که در معرض چنین کاری هستند، از مرگ حتمی نجات دهند.

محققان دانشگاه وندربیلت در نشویل آمریکا الگوریتم هوشمندی را ابداع کرده اند که احتمال خودکشی را در افراد مختلف پیش بینی می کند. در آزمایش های مختلف دقت این الگوریتم از ۸۰ تا ۹۰ درصد متغیر بوده و در مجموع این روش برای پیش بینی خودکشی هر فرد طی چند هفته آینده به میزان ۹۲ درصد قابل اتکاست.

الگوریتم یاد شده از مجموعه مختلفی از داده ها برای پیش بینی میزان احتمال خودکشی افراد بهره می گیرد که عبارتند از سوابق قبلی بستری در بیمارستان ها، سن، جنسیت، کدپستی، سوابق ابتلا به بیماری های مختلف و مداواهای صورت گرفته و داروهای مصرف شده.

با ترکیب اطلاعاتی که به این شکل به دست آمده می توان رفتار آتی افراد را پیش بینی کرد و احتمال خودکشی آنها را پیش بینی کرد. الگوریتم یاد شده با استفاده از داده های مربوط به ۵۱۶۷ بیمار مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آزمایش شده و بر روی ۱۲۶۹۵ بیمار دیگر هم با موفقیت آزمایش شده که هیچ یک سابقه خودکشی نداشته اند.

قرار است الگوریتم یاد شده بر روی طیف گسترده تری از افراد نیز آزمایش شود تا از این طریق بتوان جان انسان ها را نجات داد و جلوی خودکشی آنها را گرفت. خودکشی در آمریکا دهمین عامل مهم مرگ تلقی می شود و آمار خودکشی در بسیاری از کشورهای جهان به دلایل مختلف در حال افزایش است.