مسئولیت اجتماعی فرهنگ و جنگِ ۱۲ روزه/3
در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه با صنایع خلاق کنار مردم بودیم/ بهره‌مندی از پارک‌های علم و فناوری در بحران

 

 

موسس و مدیر خانه خلاق «ماهد» که در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است در گفت‌‎و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری سینا، گفت: مجموعه خانه خلاق «ماهد» با رویکرد تولید محصولاتی کاربردی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی کار خود را آغاز کرده است و در ایام جنگ ۱۲ روزه؛ سعی کردیم به عنوان یک نشانِ تجاری شناخته شده در حوزه صنایع خلاق، محصولاتی در جهت تقویت روحیه وطن‌دوستی با طرح‌هایی از پرچم کشورمان تولید کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری سینا، مرتضی علایی موسس و مدیر خانه خلاق «ماهد» با بیان این مطلب در گفت‌‎و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری سینا، گفت: با استفاده از آثار هنری که اصالت و پایه‌های هنری قوی و فاخر دارند؛ در دوره‌های مختلف و با توجه به مناسبت‌های مختلفِ تقویمی محصولاتِ فرهنگی تولید می‌کنیم.

 

 

وی ادامه داد: از همین رو هم در زمان جنگ 12 روزه و هم در دوران کرونا و یا اساسا هر اتفاقی که در کشورمان رخ دهد، «ماهد» با همه قوا پای کار ایستاده است و کنش‌گری و نقش آفرینی می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: 

بزرگترین سرمایه ملّی ایرانیان همبستگی در بحرانِ جنگ بود

پلتفرم «مدرسه زندگی» در شرایط جنگی بسته حمایتی خدمات سلامت جسم و روان ارائه کرد

انجام خدمات سلامت جسم و روان در قالب مسئولیت اجتماعی «مدرسه زندگی» شکل گرفت

 

 

رعایت معیشت هموطنان را کرده‌ایم

موسس و مدیر خانه خلاق «ماهد» در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که به دلیل فشارهای مالی در جنگ 12 روزه  در ارائه محصولات و قیمت گذاری، رعایت معیشت هموطنان را کرده‌اند؛ اظهار داشت: با توجه به جنگ 12 روزه و هم‌زمانی تقریبی آن با ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا، قیمت محصولات را بدون در نظر گرفتن سود پایین آوردیم و در عین حال دستگاه چاپ حرارتی تیشرت به شکل جداگانه تولید کردیم؛ تا هر یک از هموطنان اگر نتوانستند تیشرت خریداری کنند با تهیه این دستگاه با قیمت اندک روی تیشرت‌هایی که در خانه دارند مناسبت سازی بکنند.

 

 

مرتضی علایی در پاسخ به این سئوال که پارک‌های علم و فناوری در این ایام چه نقش حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان داشتند؟ گفت: پارک‌های علم و فناوری به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های فعالیت قطعا حمایت‌های ویژه‌ای انجام دادند به خصوص که اهداف مشترک پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در مقاطع حساس همچون جنگ به هم نزدیک می‌شوند.

وی افزود: بنابراین پارک‌های علم و فناوری در ایام جنگ تحمیلی 12 روزه حمایت‌های همدلانه‌ای داشتند و نقش آفرینی بسیاری در فضای کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق کردند.

 

در بزنگاه‌های اجتماعی کنار مردم هستیم

این مدیر نشانِ تجاری «ماهد» در حوزه صنایع خلاق، درباره میزان استقبال مخاطبان در ایام جنگ 12 روزه گفت: مطالبه مردم و استقبال از محصولاتی که تولید می‌کنیم همواره برای ما انگیزه بخش است؛ اما آنچه مسلم است مجموعه «ماهد» در فرایند انجام فعالیت‌های خود؛ هیچگاه متوقف و یا معطوف به تشویق مخاطب خود نبوده است؛ بلکه وظیفه وجودی و سازمانی خود می‌دانیم در این عرصه قدم برداریم.

 

 

مرتضی علایی در پایان یادآور شد: از همین رو در تمامی بزنگاه‌های اجتماعی سعی کردیم کنار مردم باشیم و برای آرامش روان آنها فعالیت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا