سبک زندگی در فضای مجازی/2
درک سطح سلیقه مخاطب در فضای مجازی رمز موفقیت کسب و کارهای دیجیتال/ هنر با خلاقیت به درآمدزایی می‌رسد

 

 

مدیرعامل فیدیبو و برگزار کننده فیلم، کنسرت خلاقانه هری پاتر  در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سینا، گفت: امروه فضای مجازی به سبک زندگی انسان بدل شده است و تولید محتوای مناسب با در نظر گرفتن گروه‌های سنی متفاوت و سطح سلیقه مخاطب رمز موفقیت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال است.

 

امیر بهدانی مدیرعامل فیدیبو با بیان این مطلب با اشاره به فعالیت‌های کارآمد در فضای مجازی و تاثیر مستقیم بر سبک زندگی به خبرگزاری سینا، گفت: محتوای بی ارزش در فضای مجازی به فراوانی موجود است و تا زمانی که سلیقه کاربر توسط کسب و کارهای دیجیتال شناسایی و کارشناسی نشود، محتوای درست که شایسته سبک زندگی مخاطب باشد نیز تولید نمی‌شود.

 

فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است

وی ادامه داد: در فیدیبو تیم کارشناسی متشکل از دیجیتال مارکتینگ و سوشال مدیا در حال رصد کردن سلیقه کاربر و شناسایی سلایق آنها هستند که از دل همین رصد کردن‌ها ایده‌های مفید، خلاقانه و کارآمد مانند فیلم، کنسرت هری پاتر متولد می‌شود که هم سلیقه مخاطب و انتظارات او را برآورده کرده و هم توانسته به اقتصاد هنر کمک کند.

 

امیر بهدانی مدیرعامل فیدیبو

 

مدیرعامل فیدیبو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است؛ گفت: فضای مجازی بخش مهمی از زندگی روزمره را تشکیل داده است که از این جهت به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود اما در عین حال تهدید در عرضه محتوای بی ارزش و ایجاد موج برای کاربر و صاحبان کسب و کار موجب می‌شود.

بهدانی افزود: از همین رو در فیدیبو با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف همچون هوش مصنوعی، سلیقه مخاطب را دنبال می‌کنیم و متناسب با آنها پیشنهادهایی را در قالب کمپین ارائه می‌هیم که در ادامه این مسیر تبدیل خلق و تولید اثر می‌شود و این فرصتی است که فضای مجازی در اختیار ما می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

رام کردن اسب سرکش مجازی؛ پیشنهاد رضا کیانیان برای نجات زیست‌مجازی و طبیعی انسان امروز

چوب جادوی صنایع خلاق با هری پاتر/  ۶ هزار پاترهد به تماشای فیلم، کنسرت نشستند

 

 

نقطه ضعف هنر ناپایداری اقتصاد در تولید آثار 

وی در پاسخ به این سئوال که فعالیت‌های هنری در فضای مجازی چگونه به فرصت تبدیل می‌شوند؛ گفت: واقعیت این است که هنر نزد مخاطب محبوب است و نقطه ضعف آن ناپایداری اقتصاد در تولید آثار هنری است و تا زمانی که هنر به اقتصاد پویا و درآمدزایی نرسد نمی‌تواند مخاطبان را جذب خود کند.

مدیرعامل فیدیبو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که ایده برگزاری کنسرت فیلم، کنسرت هری پاتر از کارشناسی سلیقه مخاطب متولد شد؛ گفت: ایده این کنسرت در ابتدا در قالب یک کمپین مسابقه هری پاتر و سفر به ژاپن تعریف شد و بعد اسپانسر کلیت کار را جذاب دید و حاضر به سرمایه‌گذاری شد.

بهدانی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من اگر هر فعالیت هنری با اقتصاد توام نشود در نهایت به کاهش مخاطب و محرومیت جامعه هنری از هنر منجر می‌شود این در حالی است که مقوله هنر با خلاقیت به درآمدزایی و سودآوری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا