روند سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی تشریح شد

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور از روند سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت.

علی دارابی امروز، 3 آبان ماه به بیان ویژگی‌های این دوره از جشنواره و تفاوت‌های آن با جشنواره سال گذشته پرداخت و گفت: در افتتاحیه و اختتامیه این دوره از جشنواره از مشاهیر، مفاخر و خانواده شهدا تقدیر خواهد شد.

او هدف از برگزاری جشنواره را افزایش سواد میراثی، شناسایی آثار خوب و تشویق به رقابت سالم و سازنده و همچنين شناسایی استعدادهای جوان و جدید عنوان کرد.

دارابی ادامه داد: برگزاری این جشنواره به استان‌ها کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر دیده شوند. هنرمندانی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، سفیران میراث‌فرهنگی آن استان در سراسر کشور هستند.

او همچنین از برپایی نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی در تخت جمشید و نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی حافظیه همزمان با جشنواره خبر داد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور عنوان کرد: بنیان هویتی ما بر میراث‌فرهنگی است. ما کشوری هستیم با قدمت بیش از ۷ هزار سال تاریخ و سابقه بیش از یک میلیون سال سکونت بشری. ما در حوزه میراث ملموس و طبیعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ثبت آثار جهانی و جزو ۵ کشور برتر دنیا در حوزه ثبت میراث ناملموس هستیم.

او با تاکید بر اینکه این داشته‌ها فرصت بسیار خوبی است، میراثبانان آینده را بخش مهمی از جشنواره این دوره دانست که موجب می‌شود دانش‌آموزان و نسل جوان ما به گذشته خود افتخار کنند و به فردایشان امیدوار باشند.

دارابی با اشاره به شعار این دوره از جشنواره “ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما” گفت: مسئله میراث‌فرهنگی و تاریخی ما یک مسئله بسیار مهمی است. مقام معظم رهبری فرمودند کشورهایی که سابقه تمدنی ندارند برای خودشان سابقه تمدنی خلق و ایجاد می‌کنند، ما که سابقه تمدنی بیش از ۷ هزار سال با این عظمت و این همه آثار تاریخی داریم، طبیعی است که کار بزرگی باید انجام دهیم؛ به خصوص برای نسل جوان تا با داشته‌ها و ثروت تاریخی بزرگی که دارند، آشنا شوند.

به گزارش سینا پرس فارس و به نقل از ستاد خبری بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، او میراث تاریخی را هویت‌ساز و هویت‌بخش و موجب انسجام و وحدت ملی و شادی و نشاط دانست و گفت: در تاریخ نوشتند ایرانیان باستان بیش از ۶۵ جشن و شادی و سرور در طول سال داشتند، این‌ها همه مولفه‌ها و مقدمه‌های میراث‌فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا