تعامل و انجام کار گروهی مهمترین درس المپیاد فیلمسازی بود
وی در پاسخ به این سئوال که ایده این داستان چگونه به ذهنش رسید، ادامه داد: کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو کمک زیادی به من کرد، این کتاب اشارهای به همین موضوع دارد و من به نوعی از آن برداشت ذهنی کردم. با مطالعه این کتاب متوجه شدم که حالت معنوی که نویسنده به آن اشاره کرده، میتواند شهر خودم باشد، همان جایی که در آن زندگی میکنم.
برگزیده هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در خصوص تجربههایش از حضور در المپیاد و آموزشهایی که دیده است، گفت: مهمترین ویژگی المپیاد برای من انجام کار عملی بود. بیشتر از اینکه گوشهای بنشینیم و ایدهای بنویسیم، یا کاری را دنبال کنیم که استاد بخش زیادی از آن را انجام میدهد، به دنبال انجام یک کار عملی بودیم و تمام مراحل آن را خودمان اجرا میکردیم. این بهترین موقعیت برای آموزش بود.
وی افزود: برای انجام این پروژه عملی به سطح شهر رفتیم و کار ما به یک مکان خاص محدود نمیشد، همچنین صرفا تئوری نبود. خوشبختانه در عمل کار را یاد گرفتیم و همین موضوع از نکات قابل توجه المپیاد به شمار میرفت.
علیرضایی در پاسخ به این سئوال که مهمترین درس المپیاد برای شما چه بود، خاطرنشان کرد: در المپیاد کار گروهی حرف اول را میزد، متوجه شدیم که انجام تعامل خوب با دیگران، از مهمترین عوامل تولید یک فیلم است.
وی تأکید کرد: علاقهمند به ادامه فعالیت در حوزه فیلمسازی هستم و علاوه بر نگارش فیلمنامه، دوست دارم وارد حوزه تولید هم بشوم، در واقع علاقه اصلیام کارگردانی است.
مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه امسال در شهر اصفهان با مدیریت وحید ملتجی توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار میشود.