رشد صنایع با حضور کنکوری‌ها در بورس صنعت و مشاغل

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: بورس صنعت و مشاغل طرح پیشرفته و متناسب با نیاز خانواده‌ها، کشور و صنعت است. اگر خوب پیاده‌سازی شود چرخ صنعت و شرکت‌ها به خوبی می‌چرخد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، محمد مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم، ۱۳ بورس از جمله دانش، بنگاه‌های اقتصادی، سرآمدان، ابرار، فنی‌و مهندسی، علوم انسانی، سلامت، علوم پایه، سال آخر، وطن و کوتاه مدت داخل و خارج کشور را تعریف کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به بورس صنعت و مشاغل اشاره کرد و گفت: این بورس در راستای هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشجویان متناسب با نیاز دستگاه‌ها و صنعت تعریف شده است.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: بسیاری از ارگان‌ها و سازمان به دنبال افراد متخصص هستند و اگر ما بهترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را هم داشته باشیم که بخواهند مشغول به کار شوند حداقل ۲-۱ سال نیاز به آموزش دارند.

مسعودی گفت: در حال حاضر درصد بیکاری در بعضی از صنایع و رشته‌ها منفی شده و فارغ‌التحصیلانی نداریم که بخواهند در صنعت کار کنند. بنابراین باید ابتدا نیاز‌های صنعت را دریافت کنیم که این کار را می‌توان هم از طریق دانشجویانی که در آن رشته‌ها تحصیل می‌کنند و هم از طریق کنکور انتخاب و برطرف کنیم.
وی یادآور شد: تسهیلات خوبی برای افرادی که از طریق کنکور اقدام می‌کنند در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در دفترچه کنکور آمده دانشگاه تهران در رشته مهندسی مکانیک ۵ نفر بورسیه می‌کند که می‌توانند در فلان شرکت حضور یابند و از روز اول بورس شوند و مقرری ماهیانه دریافت کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: علاوه بر این آن شرکت یک استاد راهور برای دانشجو مشخص می‌کند و شرایط کارورزی و دروسی که باید بگذراند را لحاظ می‌کند. همچنین این مجموعه به دانشجو اجازه می‌دهد حین تحصیل در آن شرکت کار کند و نهایتاً بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت لازم برای کار در حیطه تخصصی را داشته باشد که بسیار مهم است.

مسعودی به مزیت بورس صنعت و مشاغل اشاره کرد و گفت: شرکتی که افراد را از طریق کنکور بورس می‌کند، بهترین‌ها و نخبگان را گلچین می‌کند و علاوه بر آموزشی که ارائه می‌کند خودش نیز رشد می‌کند و کار‌های بهتری انجام می‌دهد و بنابراین صندلی‌های دانشگاه‌ها در خدمت صنعت خواهد بود و این موضوع نشان‌دهنده این است که دانشگاه‌ها هدفمند و در راستای نیاز کشور کار می‌کنند.

وی به مدت زمان اعطای بورس اشاره کرد و گفت: برای دوره کاردانی حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی، حداکثر ۸ نیم سال تحصیلی برای بورسیه کارشناسی، حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی برای بورسیه کارشناسی ارشد و حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی برای بورسیه دکتری تخصصی در نظر گرفته است.
وی افزود: امنیت شغلی برای خانواده‌های دانشجویان بسیار مهم است. وقتی داوطلبان بدانند که با تحصیل در این درس و رشته تضمین شغلی دارند با شوق بیشتری از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنند و با تأمین مالی که می‌شوند می‌توانند برای آینده‌شان برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان یادآور شد: این طرح بسیار پیشرفته و متناسب با نیاز خانواده‌ها، کشور و صنعت است. اگر خوب پیاده‌سازی شود چرخ صنعت، ارگان‌ها و شرکت‌ها می‌چرخد و خانواده‌ها از نگرانی خانواده‌ها نسبت به آینده فرزندانشان کاسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا