دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران خبر داد:
جهش بازار دانش بنیان ها با 90 قرارداد در آبادیران

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران گفت:طی چهار روز برگزاری نمایشگاه آبادیران بالغ بر ۹۰ یادداشت اولیه تفاهم، ۷۰ تفاهم نامه و بالغ بر ۹۰ قرارداد منعقد شد که به توسعه بازار این شرکت‌ها کمک می‌کند.
به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد حسین اکبری، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران در آیین اختتامیه نمایشگاه گفت: در دومین دوره از برگزاری این نمایشگاه، تعداد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نسبت به دور نخست افزایش یافته است. در این دوره از نمایشگاه ۳۰۰ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور و گروه جهادی حضور یافته‌اند. همچین سال گذشته این نمایشگاه با همکاری ۲۸ نهاد برگزار شد. امسال مشارکت نهاد‌ها گسترش یافته است؛ در این دوره از نمایشگاه ۴۵ نهاد متولی حضور یافته‌اند.
وی افزود: این نمایشگاه امسال در حوزه‌های تخصصی کشاورزی، دامپروری و شیلات، اشتغال کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی، صنایع نرم و آموزشی، مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا با هدف اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و نیز اساتید و نخبگان به مسائل و ظرفیت‌های مناطق کمتر برخوردار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور از طریق معرفی پروژه‌های محرومیت زدایی نهاد‌های دولتی و حاکمیتی متولی آبادانی و پیشرفت، کمک به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌ها، اساتید و نخبگان و زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری کشور، گسترش مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان برگزار شده است.
وی اظهارداشت: رویکرد‌های این دوره از نمایشگاه آبادیران؛ آبادانی و پیشرفت، احصای ظرفیت‌های بومی مناطق و توسعه زنجیره ارزش محصولات و ظرفیت‌ها، احصای نیاز‌ها و رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور بود.
وی با اشاره به استقبال مسوولان و بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه گفت: امسال بیش از۱۰۰ هیأت بازدید‌کننده از نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و بیش از ۵۲۰۰ نفر بازدید‌کننده عمومی از نمایشگاه آبادیران بازدید به عمل آوردند.
دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران گفت: در دومین نمایشگاه ملی آبادیران بیش‌از ۲۴ پنل و گفتگوی تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات، مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا و اشتغال کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی، صنایع نرم و آموزشی برگزار شد.
وی یادآورشد: در این نمایشگاه با حضور مسوولان عالی رتبه از نهاد‌ها و سازمان‌ها از ۹ محصول همانند سامانه معرفی شرکت‌های دانش بنیان فعال کشاورزی، دستگاه فیزیوتراپی خانگی شرکت الکترو تجهیز مانا(مانامد)، سمانه سیستم بازچرخانی کشت ترکیبی گیاهان، دستگاه سیستم کنترل فرمان هوشمند ولیچر برقی با پشتیبانی از فرمان لمسی، بخش نرم‌افزاری سامانه سما کنترل، پهباد ۱۶ لیتری سمپاش «کاپیتان بی‌» رونمایی شد.
اکبری خاطرنشان کرد: همچنین طی چهار روز برگزاری نمایشگاه آبادیران بالغ بر ۹۰ یادداشت اولیه تفاهم، ۷۰ تفاهم نامه و بالغ بر ۹۰ قرارداد منعقد شد که به توسعه بازار این شرکت‌ها کمک می‌کند. امضای تفاهم نامه مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و ستاد محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کم برخوردار کشور در راستای راه‌اندازی استارتاپ‌های دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این دور از نمایشگاه بود.
به گفته وی، در حاشیه برگزاری نمایشگاه آبادیران بیش از ۴۵ تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های دانش بنیان حاضر در آبادیران و سازمان‌های متقاضی از طریق همکاری و کارگزاران توسعه بازار آبادیران به امضا رسید.
وی یادآورشد: در بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا و اشتغال کوچک مقیاس بیش از ۱۰ تفاهم نامه همکاری مشترک، در بخش صنایع نرم و آموزش امضای بیش از ۱۰ تفاهم نامه همکاری مشترک، در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات امضای بیش از هشت تفاهم نامه همکاری مشترک، در بخش سلامت، بهداشت و توانبخشی بیش از هفت تفاهم نامه همکاری مشترک را در برنامه کاری‌مان داشتیم.
وی تصریح کرد: در دومین نمایشگاه ملی آبادیران از نخستین کتاب توانمندی‌های زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) رونمایی شد. همچنین موکب خادم الرضا (ع) با هدف توانمندی دانش بنیان در حوزه رویداد اربعین حسینی بر پا شد.
وی بیان کرد: ارائه مشاوه حقوقی به شرکت‌کنندگان در دومین نمایشگاه ملی آبادیران حول محور باید‌ها و نباید‌های حقوقی در حوزه پیش تفاهم‌ها، تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌ها از دیگر برنامه‌های ما در نمایشگاه آبادیران بود.
وی در پایان گفت: همچنین در بخش کارگزاران تخصصی توسعه بازار نیز بیش از۶۰ مشاوره تخصصی در بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا و اشتغال کوچک مقیاس، بیش از ۶۵ مشاوره تخصصی در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات، بیش از ۶۵ مشاوره تخصصی در بخش سلامت، بهداشت و توانبخشی، بیش از ۸۰ مشاوره تخصصی در بخش صنایع نرم و آموزشی، بیش از ۲۵ مشاوره تخصصی در بنیاد علم ایران و بیش از ۳۵۰ مشاوره و تمامل ترویج و رصد برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا