جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات است و این نهاد می‌تواند منشأ خدمات مهمی در عرصه‌های مختلف باشد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، ۱۹ خردادماه در نشست با رئیس و جهادگران جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی پل ارتباطی  خوبی  برای تولید و اشتغال می‌تواند باشد و دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه رشد و توسعه استان است.
وی افزود: جهاددانشگاهی در بحث ارتقای فرهنگ و باورهای دینی می‌تواند مفید باشد و در بحث پژوهش در زمینه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی می‌تواند گام‌های اساسی را بردارد.
امام جمعه یاسوج با انتقاد از برخی کاستی‌ها در حوزه آموزش، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید بیشتر به مبحث مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان بپردازد، لازم است جهادگران جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر ورود کنند و این نهاد باید کانون فکری برای توسعه استان باشد.
همچنین، صاحب سروش‌فر، رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی بکر و منحصر به فرد است و این نهاد الگویی عملی برای توسعه جامعه در ابعاد مختلف است.
وی تصریح کرد: این نهاد بازوی انقلاب اسلامی است و جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای عملیاتی کردن تفکرات علمی برای جامعه به‌خصوص جامعه دانشگاهی است.جهاددانشگاهی در توسعه علم و فناوری در مرکز علمی و تحقیقاتی رویان، نانو و درمان سرطان برای کشور افتخارآفرین بوده است.
وی با بیان اینکه توسعه فناوری و ایده محوری مهم‌ترین هدف ما است، بیان کرد: اتکا به یافته‌های علمی مهم‌ترین ویژگی جهاددانشگاهی است.توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان از برنامه‌های اجرایی است، حمایت از این نهاد به منزله تقویت دستاوردهای پژوهشی و علمی نظام است.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست معاونین جهاددانشگاهی و برخی مدیران از جمله مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی، دیدگاه‌های خود را در ابعاد مختلف بخش‌های جهاددانشگاهی و توسعه این فعالیت‌ها بیان کردند که مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا