غواص کربلای ۵ که در خانه ملت به شهادت رسید

در سالروز حمله ناجوانمردانه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل، یاد و خاطره شهدای مظلوم آن واقعه به ویژه جهادگر شهید حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی(ره)، مدیر عامل سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا را گرامی می‌داریم.

کار حرفه‌ای یک خبرنگار انتشار خبر است؛ حتی اگر آن خبر دردناک باشد؛ مثل انتشار خبر شهادت آیت الله رئیسی که بارها در جمع همکارانش آرزوی شهادت کرده بود، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که دل ملتی را سوزاند و خبر شهادت مدیرعامل رزمنده مان که روزی روزگاری همنشین او بوده ایم.

خبر حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی طی ۱۷ خردادماه سال 1396 قبل از هر جای دیگری به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها رسید و خبرنگاران و اصحاب رسانه را به تلاطمی همراه با نگرانی واداشت؛ اما شرایط در خبرگزاری ایکنا متفاوت‌تر از سایر رسانه‌ها بود.

اولین تصاویر از شهدای این حادثه تروریستی، عمامه‌ سیاهی بود که گویای شهادت فردی از خاندان اولاد پیغمبر(ص) می‌داد. پیکر خونین جانبازی که شهید زیست و به دست بدترین‌ها آسمانی شد. اما این پیکر و آن عمامه متعلق به چه کسی بود؟

مثل هر شوک بزرگی، واکنش‌ها ابتدا انکار بود؛ برای همه خبرنگاران، مدیران و مسئولان جهاددانشگاهی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا، اعلام این خبر که آن نشانه سادات، متعلق به حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رییس سابق سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکناست، شوک بزرگی بود ولی بلافاصله هر کسی این خبر را می‌شنید به یاد آرزوی حجت‌الاسلام تقوی می‌افتاد که بارها با صدای رسا و بلند در جمع‌ همکاران اعلام کرده بود؛ آرزوی شهادت.

خبرها با دقت دنبال می‌شد شاید نشانه‌ای از انکار یا اشتباه در آنها یافت شود اما خبر شهادت قطعی بود. داعش یکی از یادگاران جنگ را از ما گرفته بود. به قول شهید سردار سلیمانی، باید شهید زندگی کنید تا شهید بمیرید. شهید تقوی نیز شهید زیسته بود؛ او از همان نوجوانان پرشوری بود که شناسنامه‌اش را دست‌کاری کرده بود تا سنش را بالاتر ببرد و بتواند راهی جبهه‌ها‌ شود، جانباز هم شده بود اما قرار بود بعدترها به دست ناپاک‌ترین‌های زمانه به دوستان همرزم شهیدش بپیوندد.

سیدمهدی تقوی که اصل و نسبش به امامزاده موسی مبرقع از فرزندان بلافصل امام جواد(ع) می‌رسد، به هوای شهادت راهی جبهه‌ شده بود؛ رزم را هم خوب یاد گرفته بود و خوب جنگیده بود، بعدها هم رزمش را در حوزه علمیه با پژوهش و علم‌آموزی ادامه داد و بعدترها مدیریت را با روحیه جهادی تلفیق کرد و در نهایت به آرزوی شهادتش رسیده بود.

همکاران او که همسفر کربلایی هم بودند و پای روضه‌خوانی او برای اباعبدالله هم نشسته بودند، این‌بار با سیلی از تماس‌هایی مواجه شده بودند تا ردی و نشانی از حجت‌الاسلام تقوی بیابند و این حقیقت تلخ را باور نکنند.

وقتی خبرنگار باشید، وظیفه دارید هر خبر مهمی را هر چند دشوار باشد، منتشر کنید. خبرنگاران ایکنا در روز  ۱۷ خردادماه سال 1396یکی از سخت‌ترین خبرهای طول دوران کار حرفه‌‌ای خود را منتشر کردند: «مدیر عامل سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا به فیض شهادت رسید».

روحش شاد و یادش گرامی باد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا