بهسازی و زیباسازی ترمینال خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از اقدام این معاونت در راستای ایجاد زیباسازی و بهسازی ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب خبر داد و افزود: رضایتمندی مسافران و افزایش گردشگر اولویت مهم این استان است.

محمد فرخ زاده  امروز، 13 خردادماه با اعلام این خبر گفت: پایانه مسافری خارجی ویترین ورود گردشگر به استان است و شرایط گذشته به هر دلیل اصلا قابل پذیرش نبود.

او با بیان اینکه فارس علی رغم ظرفیت های بی نظیر خود در گردشگری دارای زیرساختهای مطلوبی در کسب رضایت گردشگر و زائر نبوده افزود لازم است با سرعت اقداماتی انجام گردد.

فرخ زاده تاکید کرد: فرودگاه‌ نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارد و اغلب گردشگران خارجی از ضعف ترمینال خارجی و متناسب نبودن آن با شیراز زيبا گلایه دارند و این در حالیست که تکمیل ترمینال خارجی در دست احداث در کنار ترمینال فعلی سالهاست که از سوی مسئولین کشوری برای تزریق بودجه کافی مورد بی مهری قرار گرفته و این ترمینال دارای ضعیف ترین میزان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی می باشد.

وی با بیان اینکه رسیدن به آمار بالای گردشگر ورودی نیازمند تکمیل زیرساخت های زیادی در حوزه حمل و نقل است و فرودگاه جایگاه مهمی در این حوزه دارد افزود: در صدد هستیم با توسعه فرودگاه شهید دستغیب، ضمن افزایش درآمدها از محل پروازهای عبوری، توان پذیرش این فرودگاه را به عنوان محل ورود گردشگران خارجی جنوب کشور بیش از پیش توسعه دهیم.

فرخ زاده با تقدیر از یک کار جمعی، فوری و ارزشمند با مشارکت اداره کل فرودگاه استان، شهرداری شیراز، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاونت حمل و نقل، سازمان سیما و منظر، شهرداری منطقه دو و… افزود: برنامه ریزی لازم جهت زیباسازی و بهسازی محیط فرودگاه ترمینال خارجی در کمترین زمان ممکن انجام گرديد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری هدف از این اقدامات را ایجاد جلوه های زیبای بصری در ترمینال و مسیرهای دسترسی و معابر فرودگاه دانست و افزود: در همین راستا ترمیم و روکش آسفالت ورودی ترمینال خارجی یکی از اقدامات انجام شده است که ۴۲۰ تن آسفالت گرم جهت ورودی ترمینال خارجی و ۷۰ تن نیز برای بهبود وضعیت پارکینگ استفاده شده است.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: ۳۷ نیوجرسی بتنی شکسته شده تعویض و رنگ شد و حدود ۳۰۰ عدد استوانه راهنمای مسیر و ۵۷ عدد تقسیم کننده نیز توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک تعویض گردید.

وی افزود بلوک های بتنی شکسته شده در معبر اصلی و مسیر تردد نیز اصلاح و تعویض گردید. معاون استاندار خاطر نشان کرد: سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با ۶ هزار قلم گل فصلی، ۶ هزار گلدان پرچین و ۱۰ هزار قلمه گل رز، ۷۰ درختچه و ۳ اصل درخت نارنج در محوطه فرودگاه به فضای بیرونی این ترمینال جان دوباره ای بخشید.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری فارس، وی در پایان اظهار داشت: اقدامات عمرانی و زیباسازی همچنان ادامه خواهد داشت تا به وضعیت مطلوب برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا