اتمام پروژه‌های ناتمام گردشگری و میراث فرهنگی در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان فارس تاکید کرد: اتمام پروژه های ناتمام گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان های فارس در اولویت قرار گیرد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز، 13 خردادماه درمراسم معارفه سرپرست امورشهرستان های اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) گفت: باتوجه به محدود بودن اعتبارات و تعدد پروژه های گردشگری و زیر ساختی که در سطح استان تعریف شده اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه فارس از نظر تعداد یکی از استان های کشور است که بیشترین شهرستان ها را داراست افزود: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه های گردشگری و پراکندگی آثار تاریخی که در شهرستان های این استان وجود دارد، شاهد فعالیت دفاتر نمایندگی یا ادارات میراث فرهنگی در تمامی شهرستان های استان هستیم.

او گفت: گستردگی کار از یک سو و محدودیت در جذب نیروهای متخصص در ادارات میراث فرهنگی از سوی دیگر منجر شده ساختار اداری با وظایف و مسئولیت های تعریف شده با یک عدم تناسب همراه شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا بتوانیم ساختار ادارات شهرستانی را تقویت کنیم افزود: با توجه به رایزنی ها و مذاکرات انجام شده به زودی نماینده سازمان اموراستخدامی به استان فارس سفرخواهد کرد و مطالعات میدانی خود را در این استان به عنوان استان پایلوت خواهند داشت .

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان فارس گفت: معتقدم ادارات میراث فرهنگی در شهرستان ها باید علاوه بر مدیر و پایگاه یگان حفاظت ، دارای معاونت های میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شوند تا اقدامات و فعالیت های این سه حوزه به صورت کاملا تخصص و متناسب با ظرفیت شهرستان ها انجام شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنان خطاب به مدیران میراث فرهنگی در شهرستان ها تاکید کرد: تعامل بهتری با فرمانداران و مدیران ادارات دولتی درسطح شهرستان داشته باشید و در جذب اعتبارت نیز موفق تر عمل کنید.

او در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و فعال سازی دست کم یک فروشگاه دائم صنایع دستی در شهرستان های فارس هم تاکید کرد و افزود: توسعه و ترویج صنایع دستی در شهرستان ها باید در اولویت قرار گیرد وبی تردید با فعال سازی فروشگاههای دایم صنایع دستی نه تنها به رونق این هنر کمک می شود و شاهد انتفاع جوامع محلی خواهیم بود بلکه هنرهای سنتی و صنایع دستی خاص هر شهرستان نیز به درستی معرفی می شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های کریم ناصری مسئول پیشین امور شهرستان های این اداره کل گفت: انتصاب رحیم محمدی کوچی به عنوان سرپرست جدید امور شهرستان های این اداره کل با توجه به توان و تخصص او انجام شده و امید است شاهد اقدامات گسترده و تغییرات چشمگیری در شهرستان های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشیم.

در این مراسم با حکم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، رحیم محمدی کوچی به عنوان سرپرست امور شهرستان‌های این اداره‌کل منصوب شد. برخی از سوابق اجرایی و اداری وی شامل سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع، مسئول طرح‌های سرمایه‌گذاری، مسئول انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و سرپرست اماکن فرهنگی و تاریخی این اداره‌کل  است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا