پیشرفت 100 درصدی طرح های زیربنایی بخش کشاورزی شیراز

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از پیشرفت فیزیکی 100 درصدی طرح های زیر بنایی بخش کشاورزی این شهرستان از محل اعتبارات سال 1402 خبر داد و گفت: بیش از 45 میلیارد و 873 میلیون ریال اعتبار در این حوزه هزینه و 12 طرح زیر بنایی به انجام رسیده است.

محمد میرزایی امروز، 13 خردادماه در حاشیه بازدید از برخی طرح های زیر بنایی به بهره برداری رسیده تصریح کرد: از محل اعتبارات استانی، خشکسالی، سیل، سفر ریاست جمهوری شهید و کمک های فنی و اعتباری چهار طرح کانال انتقال و توزیع آب، هفت رشته قنات و یک جاده بین مزارع در این شهرستان اجرا و تقدیم بهره برداران عزیز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان شیراز دارای بیش از 80 رشته قنات است که نقش بسزایی در تامین منابع آبی بخش کشاورزی این شهرستان دارند، اظهار کرد: با صرف بیش از 14 میلیارد و 248 میلیون ریال اعتبار قنوات بردج، چشمه سبز، چرامکان، کیالکی، میراحمدی، گویم و ایزدخواست مرمت وبازسازی شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه در حوزه انتقال آب نیز کانال های آبرسانی چنارمیشوان، اسلام آباد بنگر، ریچی و کراچ با هزینه کرد 29 میلیارد و 905 میلیون ریالی بازسازی و بهسازی شده اند، ابراز کرد: این طرح توسط پیمانکاران ذی صلاح و با نظارت جهاد کشاورزی انجام و به پایان رسیده اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با یادآوری اینکه وجود جاده های بین مزارع مناسب در کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی و تسهیل امور زراعی و باغی اثر گذارند، بیان کرد: با تخصیص و هزینه کرد حدود یک میلیارد و 720 میلیارد ریال یک جاده بین مزارع در منطقه بید زرد بهسازی و تحویل کشاورزان عزیز شده است.

اجرای طرح های زیربنایی برای 700 نفر کشاورز شیرازی

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از بهره مندی بیش از700 نفر کشاورز این شهرستان از اجرای طرح های زیر بنایی از محل اعتبارات سال 1402 خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها انجام امور زراعی و باغی تسریع، تسهیل و هزینه های تولید کاهش یافته است.

امین شکری زاده سعادت آباد با بیان اینکه طرح های مذکور موجب رونق تولید در بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان شیراز شده است، افزود: حفظ و پایداری منابع پایه به‌عنوان ثروت‌ بین‌نسلی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تخریب سفره‌های زیرزمینی و سطحی آب به معنای مختل شدن تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، وی با اذعان به اینکه بی توجهی به منابع خدادادی و تخریب آن منجر به وابستگی به واردات محصولات کشاورزی می شود، می افزاید: از طرف دیگر می تواند باعث به مخاطره افتادن وضعیت شغلی بسیاری از فعالان بخش کشاورزی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از این مسیر کسب درآمد و زندگی می‌کنند، بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا