اردوی دانشجویی طرح ملی “راه بلد” در شیراز برگزار شد

به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس، اولین دوره از طرح ملی “راه بلد” در شیراز برگزار  شد.

به گزارش سینا پرس فارس، به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس اولین دوره از طرح ملی “راه بلد” با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه‌های کارآفرینانه و ارزش‌آفرین در شیراز برگزار شد.

در این اردو، جمعی از دانشجویان رشته‌ کامپیوتر دانشگاه پیام نور شیراز از پارک علم و فناوری صدرا واقع در شرکت صنایع الکترونیک  شیراز بازدید کردند.

پارک علم و فناوری صدرا در سال ۱۳۹۲ در شرکت صنایع الکترونیک شیراز با هدف بالندگی و شکوفایی استعداد جوانان شایسته، نخبگان و دانشگاهیان ایران اسلامی و توسعه زیست بوم نوآوری کشور فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در تاسیس بیش از ۴۵۰ شرکت فناور در فارس نقش بسزایی داشته است.

در این بازدید، توفیقی معاون پارک علم و فناوری صدرا و خردمند نماینده استانداری فارس در امور دانش بنیان‌ها به برگزاری کارگاه آموزشی “راه بلد” به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه‌ ورود به پارک‌های علم و فناوری، ایده‌پردازی و توسعه‌ ایده‌های دانش بنیان و زیست بوم نوآوری پرداختند.

سپس در بخش دوم کارگاه آموزشی محمدمهدی دژم شهابی، مدیرعامل شرکت کیفیت نرم‌افزار فراز مبین ماهان و مجتبی شهکلاهی مدیرعامل شرکت پدیده فناوران برین عصر جدید، پروژه‌های تخصصی و نحوه‌ ورود به بازار کار و اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان را توضیح دادند.

در بخش پایانی اردوی راه بلد، دانشجویان از محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری صدرا بازدید کردند.

بنابراین گزارش، اردوی ملی راه بلد در استان فارس به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فارس و با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز شیراز و با حضور فعالین انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگای استان فارس در صورت همکاری بیشتر نهادهای علمی، دانشگاه های استان و دستگاه های اجرایی آمادگی برگزاری اردوهای تخصصی علمی بیشتری را داراست.

طرح ملی راه بلد با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه های کارآفرینانه و ارزش آفرین شرکت های دانش بنیان، مشاغل خانگی موفق و کسب و کارهای کوچک در راستای پرورش ایده های نو و خلاق و تقویت روحیه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، برای اولین بار در سطح جهادهای دانشگاهی کشور در سال 1403-1402 برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا