نشست سیری در زندگی سیری در زندگی حضرت فاطمه (س)

همزمان با دهه کرامت نشست بصیرتی سیری در زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) با محوریت تبیین ارزش‌های مهر خواهر و برادری برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در این نشست که به همت معاونت فرهنگی و امور بانوان و خانواده جهاددانشگاهی استان اردبیل، ویژه جهادگران در سالن اجتماعات واحد اردبیل برگزار شد؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی دهه کرامت را فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم میان دوستان، خانواده، ارتباط با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مصلح نیا راز و رمز خلق را رسیدن انسان به کرامت عنوان کرد و گفت: خداوند وقتی آیه «اقراء بسم ربک الذی خلق» را بر پیامبر اعظم (ص) نازل می‌کند؛ تاکید به خواندن قرآن به انسان می کند، یعنی انسان را به خواندن قران و حرکت به سمت خدا دعوت کرده و مسیر پروازی را برای آن مشخص می‌کند و معتقد است که هدف از قرائت آن رساندن انسان به قله کرامت است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه تاکید دارد که به واسطه قرائت قرآن، می‌خواهم شما را به قله کرامت برسانم و خداوند مسیر و باند پروازی را برای ما طراحی کرده که جدا از نژاد و رنگ، برای تمام انسان‌ها طراحی بوده و هدف آن را رسیدن به کمال، عدالت، مهربانی و همه زیبایی‌ها با تمام صفات انسانی قرار داده است.

مصلح نیا، انسان و انسانیت را ثمره عقلی دانست که خداوند عطا کرده و گفت: خداوند دین را پر پرواز آن مسیر قرار داده که مقصد آن نیز رسیدن به کرامت و فضایل اخلاقی و انسانیت می باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: انسان تنها یک بار به دنیا می‌آید و موفق کسی است که از بال دین در مسیر پرواز انسانیت استفاده کرده به مقصد کرامت و انسانیت برسد.

مصلح نیا ادامه داد: کسی که در مسیر کرامت باشد از روش‌های مختلف و برای به دست آوردن دلی تلاش خواهد کرد که آن را شکسته است زیرا که خلاصه دین، کرامت بوده و با این شعار که یا با هم بهشت می‌رویم یا با هم به جهنم نمی‌رویم زمینه توسعه فرهنگ کرامت و بخشش را توسعه خواهد داد چرا که هر کس که روح کرامت نداشته باشد یا مرده است یا روح مرده دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا