رئیس جهاددانشگاهی استان قم با حجت الاسلام و المسلمین سیدنقی موسوی رئیس دانشگاه فرهنگیان دیدار کرد

دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این واحد با حجت الاسلام و المسلمین سیدنقی موسوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری سینا پرس، دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاد دانشگاهی قم، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدنقی موسوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان که روز دوشنبه 24 اردیبهشت در  سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص دو دستگاه و دغدغه ها و توصیه های ایشان گفت: هدف از این دیدار  بررسی ظرفیت ها و توانمندی های دو دستگاه در جهت برطرف کردن  نیاز مندی ها جامعه هدف است.
وی گفت: با توجه به رسالت جهاددانشگاهی این نهاد ظرفیت و پتانسیل لازم را داراست که با کمک دستگاه های دیگر با استفاده از این ظرفیت ها خدماتی را ارائه دهد.
در ادامه علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در چهار حوزه آموزش، تجاری سازی، پژوهش و فرهنگی در حال فعالیت است.
وی گفت: فعالیت های حوزه پژوهش جهاددانشگاهی از همان ابتدای تشکیل جهاددانشگاهی با توجه به  جنگ تحمیلی و تحریم ها بسیار گسترده و هدفمند بود، و از واحدهایی که در سطح کشور مستقر هستند 68 واحد پژوهشگاه و پژوهشکده هستند، که می توان از رویان و ابن سینا به عنوان پژوهشگاه‌های شاخص جهاددانشگاهی نام برد.
حسینی گفت: حوزه پژوهش جهاددانشگاهی استان قم در سه بخش درمان ناباروری، مرکز تخصصی فناوری اطلاعات پزشکی، مرکز تخصصی معماری در حال فعالیت است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم افزود: در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی متشکل از 2 خبرگزاری ایسنا و ایکنا و  سازمان دانشجویان است. سازمان دانشجویان در تمامی دانشگاه های دولتی استان دارای شعبه بوده و عضو اصلی شورای فرهنگی این دانشگاه ها می باشد. که با همکاری دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی و پژوهشی برای دانشجویان می نماید.
حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز افکار سنجی ایسپا در ذیل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، آمار و اطلاعات ارائه شده توسط این مرکز از سطح جامعه را مورد تایید و استناد توسط دستگاه‌ها دانست.
در ادمه یاسر شریفی، سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی بیان کرد: معاونت آموزش این واحد در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت در حال فعالیت است و پایه آموزش‌های ارائه شده در آن به صورت مهارتی و شغل محور است که این مهارت‌ها باعث ارتقاء و توانمند‌سازی جامعه هدف و فراگیران این آموزش‌ها است.
وی افزود: معاونت آموزش جهاددانشگاهی در کارگروه های فنی مهندسی، پزشکی، زبان های خارجی و علوم انسانی در حال فعالیت است. همیچنین برگزاری دوره های ضمن خدمت دستگاه ها نیز از دیگر حوزه های عملکردی این معاونت است.
سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی گفت: در حوزه آموزش های مهارتی سعی بر این است پایه کار ها بر اساس آموزش های رایانه ای باشد. مباحثی همچون فناوری روز و هوش مصنوعی در این آموزش ها در نظر گرفته شده است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدنقی موسوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شبکه پایه است و در هر استانی دارای شعبه می باشد و طبق مصوبات جدید شورای گسترش وزارت علوم به 31 دانشگاه مستقل تبدیل خواهد شد.
وی گفت: دانشگاه فرهنگیان استان قم در حال حاضر دارای یک پردیس و یک مرکز تابعه با 2200 دانشجو می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: وظیفه دانشگاه فرهنگیان جذب، نگه داشت و تربیت معلم است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه خود دارای برنامه درسی مصوب است که این برنامه‌ها توسط اعضاء هیات علمی مصوب می‌گردد و در حوزه آموزش‌های مضاف همچون فیزیک و ریاضی در حال فعالیت است.
وی افزود: برای دانشجویان این دانشگاه می‌توان در حوزه های غیر تخصصی همچون حوزه‌های مهارتی، کارآفرینی  و تجاری سازی دانش از کمک و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: در حوزه‌های آموزش خانواده نیز می‌توان از فعالیت ها و تجربیات جهاددانشگاهی استفاده کرد؛ همچنین برگزاری رویداد ایده‌ها نیز بستر مناسبی جهت گسترش همکاری‌ها باشد.
در پایان رئیس دانشگاه فرهنگیان ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی های جهاددانشگاهی بتوان پلی در حوزه فناوری‌های نوین به آموزش  ایجاد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا