تشریح اهداف و وظایف معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در سال جدید بر تقویت آموزش‌های پزشکی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، توسعه آموزش‌های جهاددانشگاهی در بستر فضای مجازی و توسعه فیزیکی مراکز آموزشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی متمرکز شده‌ایم.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «احمد مولودی» با تبیین اهداف و وظایف معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در سال جاری، برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه مدت را یکی از شاخص‌ترین سرفصل‌های تعیین شده برای این معاونت برشمرد و اظهار کرد: جهاددانشگاهی نام معتبری میان خانواده‌هاست که باید این اعتبار را با افزایش هرچه بیشتر کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی‌مان حفظ کنیم.

وی با تاکید بر این که یکی از مهمترین اهداف معاونت آموزشی حفظ و ارتقا جایگاه آن در ارائه آموزش‌های کوتاه مدت است، بیان کرد: امروز جهاددانشگاهی در ارائه خدمات آموزشی مانند گذشته بدون رقیب نیست و این مساله ضرورت کیفیت‌بخشی و بروز بودن آموزش‌ها و سرفصل‌های دوره‌ها را دو چندان کرده است.

مولودی شناسایی سلایق مخاطبان و فراگیران، جایگزینی دوره‌های قدیمی با سرفصل‌های بروز شده و اتخاذ متدهای جدید آموزشی را از دیگر ضرورت‌هایی برشمرد که در ارتقا جایگاه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی نقش کلیدی ایفا می‌کند.

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، تقویت برگزاری آموزش‌های پزشکی را از دیگر اولویت‌های معاونت آموزشی برشمرد و گفت: با توجه به اعلام نیاز قشر دانشگاهی و پزشکی، ارائه این آموزش‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که البته در این راستا با یک سری موانع نیز روبه‌رو هستیم؛ چراکه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده مجوز برگزاری این دوره‌ها باید از مرکز ملی مهارت اخذ شود، در این مرکز هم به دلیل اینکه ساختار و سازوکار لازم برای برگزاری دوره‌های پزشکی را مانند جهاددانشگاهی ندارد به مشکلاتی برخورده‌ایم که از سمت تهران در حال پیگیری است.

ضرورت توسعه دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی در بستر فضای مجازی

مولودی با تاکید بر ضرورت توسعه دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی در بستر فضای مجازی، تصریح کرد: امروز بسیاری از فراگیران دوره‌های آموزشی فرصت شرکت حضوری در کلاس‌ها را ندارند و ترجیح می‌دهند این آموزش‌ها را در فضای مجازی دنبال کنند، بدین منظور باید تولید محتوای تخصصی داشته باشیم و یک بستر اینترنتی قوی ایجاد کنیم.

وی خاظرنشان کرد: در این رابطه یک تفاهم‌نامه میان 5 جهاددانشگاهی کشور به امضا رسید، در این تفاهم‌نامه استان‌های خراسان رضوی، کرمانشاه، قزوین، البرز و اصفهان با یکدیگر به توافق رسیدند تا آموزش‌های مجازی خود را از بستری یکسان ارائه کرده و با یکدیگر امکانات و توانمندی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

مولودی درخصوص احتمال افزایش مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر در شهر مشهد جهاددانشگاهی 4 مرکز و در شهرستان‌های نیشابور و کاشمر 2 مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت دارد اما در عین حال به دلیل افزایش متقاضیان و کمبود فضا، توسعه فیزیکی مراکز آموزشی را در سال جدید در دستور کارمان قرار دادیم.

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه توسعه نباید صرفا به صورت فیزیکی باشد، افزود: باید دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی در رشته‌های جدید و در حوزه مهارت محوری توسعه پیدا کنند، چراکه دریافت مدرک دانشگاهی افراد را دارای مهارت نمی‌کند.

وی شعار اصلی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی را ایجاد مهارت میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف باید نیازسنجی صورت بگیرد و دوره‌های متنوعی را طراحی کنیم.

مولودی بر افزایش تعاملات با سازمان‌ها و ارگان‌ها تاکید کرد و افزود: ما با دانشگاه علوم پزشکی تعاملات خوبی داریم، چرا که اساتید دانشگاه به بازار کار متصل هستند و بر مهارت‌هایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند آن هستند واقف‌اند. معاونت آموزشی جهاددانشگاهی همچنین با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی  و برخی دیگر از سازمان‌ها برای برگزاری دوره‌های مهارت‌ورزی نیروی کار تعاملاتی دارد.

برگزاری دوره‌های ضمن خدمت توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر وظایف این معاونت خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای سازمان‌های دولتی و غیر دولتی از دیگر اقدامات شاخص معاونت آموزشی جهاددانشگاهی است، خوشبختانه در سال گذشته توانستیم مجوز برگزاری دوره‌های ضمن خدمت را از سازمان برنامه و بودجه استان بگیریم و با شرکت در مناقصه‌های آموزشی، اجرای چند قرارداد در سال جاری را عهده‌دار شویم.

وی برگزاری آزمون‌های استخدامی را از دیگر اقدامات معاونت آموزش برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 14 اردیبهشت ماه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را برای برگزاری آزمون‌های بزرگ به نمایش گذاشت و این مساله پیگیری برگزاری آزمون‌ها توسط جهاددانشگاهی را با توجه به عملکرد موفقی که در این حوزه داشته به یک ضرورت تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا