مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت:
تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری فارس دنبال می شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساختی و مرمتی آثار تاریخی استان در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: آغاز برنامه گسترده مرمت گام بلندی در حفظ و احیا میراث ارزشمند این استان است که هم‌اکنون با برنامه‌ای منسجم و باهمت بی‌دریغ متخصصان برجسته، عملیات مرمتی و ساماندهی و به سازی سایت‌های تاریخی چون تخت جمشید و محور ساسانی فارس آغازشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در برنامه‌های مرمتی با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و روش‌های علمی نقوش و آثار سنگی مجموعه‌ها مرمت می‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به انجام یک سری فعالیت‌های زیرساختی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید پروژه به سازی و تعویض پلکان‌های چوبی در این سایت جهانی آغازشده و پیشرفت متناسبی داشته و به‌زودی این پروژه بزرگ تکمیل خواهد شد.

او همچنین به ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید، فضای سبز و بهسازی و ساماندهی سرویس‌ های بهداشتی فعلی و تعبیه مکان مناسب برای سرویس‌های جدید اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی هابه زودی ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت و به سازی خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به راه‌اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) اشاره کرد و افزود:برای توسعه گردشگری فارس و ارتباط معنوی بین گردشگری زیارتی و تاریخی همچنین ایجاد تسهیلات مناسب به گردشگران ایجاد این مسیر یک ضرورت است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ثابت اقلیدی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را اولویت دانست و گفت: ظرفیت بالای گردشگری در استان فارس از یک‌سو و تعدد و تنوع آثار تاریخی و اقلیمی از سوی دیگر ازجمله عواملی هستند که می‌توانند صنعت گردشگری را در این استان توسعه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا