امسال موزه بلدیه شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار کلانشهر شیراز از تهیه و اجرای سفمونی، دانشنامه و موزه بلدیه شیراز خبر داد و گفت: امسال موزه بلدیه به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسن اسدی در آیین نکوداشت روز شیراز که با حضور مدیریت شهری و استانی و جمعی اهالی ادب، فرهنگ و هنر در نخستین روز از هفته شیراز برگزار شد، تصریح کرد: شیرازی‌ها مصداق و چکیده تمام افکار بزرگان حوزه شعر و ادب هستند و این وظیفه ما را در قبال مردم و این شهر سنگین‌تر می‌کند.

اسدی افزود: فروردین شیراز در حالی گذشت که پذیرای میلیونی مسافران و زائران از سراسر کشور و حتی دنیا بودیم.

وی از حضور هنرمندان و فرهنگوران در این مراسم تقدیر کرد و افزود: شیراز چهار مرتبه در طول ادوار، پایتخت ایران بوده که آخرین آن مربوط به دوران زندیه است و امروز هم هر گردشگری که وارد شیراز می‌شود از آثار دوران زندیه همچون؛ حمام وکیل، ارگ کریم‌خان، آب انبار وکیل، مسجد وکیل و بازار وکیل بازدید می‌کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: مردمان خوب و اعتدال و میانه‌روی شیراز، دو مؤلفه‌ای است که موجب شده بسیاری از هم‌وطنان علاقمند به زندگی در این کلان‌شهر باشند.

اسدی تاکید کرد: شیرازی‌ها مصداق و چکیده تمام افکار بزرگان حوزه شعر و ادب هستند و این وظیفه ما را در قبال مردم و این شهر سنگین‌تر می‌کند.
ما میراث دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های شیراز و نقش مدیریت شهری اشاره و خاطرنشان کرد: ما میراث دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به این موضوع که این کلان‌شهر به عنوان قطب پزشکی و گردشگری وظیفه ما را دوچندان می‌کند، اعلام کرد که تفاهم‌نامه مثلت گردشگری بین شهرداران شیراز، یزد و اصفهان در آینده‌ای نزدیک مبادله خواهد شد.

اسدی از تهیه و اجرای سفمونی، دانشنامه و موزه بلدیه شیراز سخن گفت و افزود: امسال موزه بلدیه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از رونمایی سند سومین حرم اهل بیت(ع) طی روزهای آینده خبر داد و گفت: اتفاقات خوب عمرانی و فرهنگی در شیراز در حال اجراست، به عنوان مثال؛ هم‌اینک سه خط مترو در دست عملیات عمرانی قرار دارد.

شهردار شیراز با اشاره به بودجه 31 هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری این کلان‌شهر در سال جاری نیز عنوان کرد: 25 هزار میلیارد تومان از این میزان، مربوط به حوزه عمرانی است، همچنین 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی و 700 میلیارد تومان دیگر هم به به محله محوری و مسجد محوری اختصاص داده شده است.

اسدی ادامه داد: پروژه پارک بزرگ آبی در شیراز به صورت شبانه‌روزی در حال اجرای عملیات عمرانی و آکواریوم هم در حال ساخت است و قرارداد ساخت تله‌کابین و شهربازی نیز منعقد شده و قراداد ساخت باغ پرندگان هم در نیمه نخست امسال منعقد خواهد شد.

وی به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا، شهر جهانی صنایع دستی، عضویت در متروپلیس و عضویت هیئت مدیره شهرهای تاریخی جهان به عنوان بخشی از افتخارات این کلان‌شهر اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری به صورت شبانه‌روزی در تلاش است تا بخشی از دین خود را نسبت به مردم شیراز ادا کند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، وی همچنین خواستار همراهی بزرگان این شهر شد و تاکید کرد: شیراز 1404 با شیراز امروز قطعا متفاوت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا