راه اندازی بزرگترین مرکز تبادلات فرهنگی خلیج فارس

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از راه اندازی بزرگترین مرکز تبادلات بین المللی فرهنگی با عنوان خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سیناپرس از خبرگزاری  سینا، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به نام خلیج فارس گفت: خلیج فارس طبعاً نامی برای بخشی از پیکره و یکی از نواحی فرهنگی بزرگ ایران فرهنگی که مرز‌های معنوی و فرهنگی آن تا غرب افریقا و قلب اقیانوس هند پیش رفته و گویای فکر و ذهن و تمدن و فرهنگ مردمان بزرگی در طول سه هزار ساله گذشته بوده است. تمدن صیراف، تمدن خلیج فارس و تمدن ایران و تمدن اسلام پیوند ناگسستنی با هم دارند.
امامی افزود: اگر امروز درباره خلیج فارس و پیوند و تعلق خلیج فارس به دامن ایران اسلام سخن می‌گوییم فقط نمی‌توانیم با ابراز مخالفت یا حتی اعلام انزجار به تغییر صوری و تغییر نام خلیج فارس در اسناد رویداد‌ها و گفتگوی بین المللی موفق بشویم، بلکه روزی خلیج فارس را می‌توان خلیج فارس نگه داریم که خلیج فارس کانون صدور اقتدار فرهنگی باشد.
وی همچنین گفت: طبعاً به این منظور و البته برای تحقق فرهنگ و صنایع فرهنگی مبتنی بر زیست بوم خلیج فارس اراده خوبی در دستگاه‌های کشور به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی شکل گرفته که در جزیره قشم نخستین و بزرگترین مرکز چند منظوره تبادلات بین المللی فرهنگی با عنوان خلیج فارس به زودی راه اندازی می‌شود و بیش از هفت عرصه در حوزه فناوری اطلاعات، صنایع دستی، زیرساختار‌های هنری شهرک‌های سینمایی اگر با حمایت بخش خصوصی در این شهرک جهانی و این پردیس جهانی تاسیس بشود، خروجی شخصیت‌ها، محتوا‌ها، تولیدات و خدمات می‌تواند اقتدار فرهنگی خلیج فارس را تبیین کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز امیدواری کرد؛ روزی برسد در کنار تاکید بر نام خلیج فارس مصمای خلیج فارس که آیین‌ها، سنت‌ها، میراث ،فرهنگ ، ادیان و ذخایر تمدنی خلیج فارس است ، به همسایگان و به جهان امروز صادر شود.
به گفته امامی، تبادلات بین المللی و هم‌بستگی‌های فرهنگی، مهمترین رکن برای بقا و توسعه فرهنگی شهر‌های همجوار دریای خلیج فارس است که پرچم‌داری فرهنگ خلیج فارس را در عرصه جهانی حفظ می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا