دانشگاه جامع علمی کاربردی چند هزار نفر را با تضمین اشتغال آموزش می‌دهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز آنها آموزش می‌دهد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدعلی زلفی‌گل در یاسوج با بیان اینکه بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شد و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمد ، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع آموزش می دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اتاق بازرگانی هم نشست‌هایی برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه‌های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از نخبگان، گفت: این دولت برنامه‌های مطلوبی برای نخبگان تدوین کرده است به گونه‌ای که نگران آینده شغلی خود نبوده و در کشور بمانند.

زلفی گل در ادامه گفت: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کرده‌ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه‌های برتر کنکور بورسیه شدند.

زلفی‌گل تصریح کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده‌اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته‌های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها استخدام می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا