ویژه برنامه های بزرگداشت هفته شیراز تشریح شد

ویژه برنامه های بزرگداشت هفته شیراز توسط رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تشریح شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدعلی چوبینی امروز، 9 اردیبهشت ماه در یک نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه شهر شیراز به طور ذاتی زیباست و در این شهر، هر گامی که برمی‌دارید، با انرژی مثبتی از فضای آرام و زیبایی احاطه می‌شود، به تشریح برنامه‌های این سازمان ویژه نکوداشت هفته شیراز پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه‌های یادروز شیراز از 12 اردیبهشت شروع می‌شود و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: مراسم نکوداشت روز شیراز در شامگاه سیزدهم اردیبهشت ماه در هتل هما با دعوت از مسئولین و هنرمندان برگزار خواهد شد و در آن تبادل تفاهم‌نامه و رونمایی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در ادامه از اجرای ویدئومپ به مناسبت روز شیراز روی برج آزادی تهران خبر داد و گفت: سه برنامه جشن مردمی نیز در باغ عفیف آباد در روزهای 16، 17 و 18 اردیبهشت ماه به این مناسبت برگزار می شود.

چوبینی؛ در میان برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز، به غبارروبی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، تعویض قرآن سر در دروازه قرآن و برگزاری رویدادهایی از جمله نقاشی خط سعدی، جشنواره فالوده بستنی شیراز، برپایی جشنواره عکاسی و پیاده‌روی همگانی در روزهای 16 تا 19 اردیبهشت ماه و اجرای سه شب شعر در روزهای 12، 16 و 19 اردیبهشت ماه در سه نقطه مکانی هفت‌تن، باغ دلگشا و باغ جهان نما نیز اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود: جلد اول دانشنامه شیراز که به مشاهیر و بزرگان شهر اختصاص دارد، در حال نگارش است و در اواخر خردادماه رونمایی خواهد شد.

او با بیان اینکه سازه‌های تبلیغاتی غیرتجاری در کلان‌شهر شیراز نسبت مناسبی با سازه‌های تجاری ندارد، از تخصیص و جانمایی 125 سازه تبلیغاتی غیرتجاری و 7 تلویزیون شهری در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در راستای مناسبت‌ها، رویدادها و دغدغه‌های شهری و ملی، آموزش شهروندی، بتوان از این ظرفیت‌ها، بهره‌گیری کرد.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در هفته شیراز میزبان شهرداران اصفهان و یزد خواهیم بود و تفاهم نامه مثلث گردشگری بین این دو شهر با شیراز منعقد خواهد شد.

در پایان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز به اهمیت گردشگری در باغات اشاره و بیان کرد: این موضوع همراستا با حفظ و صیانت از باغات در دستور کار قرار دارد. چرا که این اقدامات نه تنها به توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کنند، بلکه به حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ محلی نیز کمک می‌نمایند.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا