چشم بینای دانشجویان، موتور محرک جامعه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند مسائل جامعه را با چشم بیدار و علمی ببینند، گفت: دانشجویان می‌توانند موتور محرکه جامعه در عرصه‌های مختلف باشند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید علم و تربیت عالم یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است گفت: امسال مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند: دانشگاهیان باید در 3 حوزه تربیت عالم، تولید علم و جهت دادن به این دو عرصه متمرکز شوند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: مقام معظم رهبری مکرراً تاکید دارند که اساتید هیئت علمی صرفاً نباید به کلاس‌های درس اکتفا کنند بلکه اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان خط مقدم در مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در دانشگاه‌ها دارند، در این راستا نقش اول برعهده اساتید است که باید نسبت به تمام امور احساس مسئولیت داشته باشند.

فلاحی گفت: همچنین در جامعه به دانشجویان که فرهیختگان جامعه هستند نگاه ویژه‌ای می‌شود؛ بنابراین انتظاری که از قشر دانشجو می‌رود از اقشار عادی جامعه نمی‌رود.

وی افزود: از دانشجویان به عنوان افرادی که می‌توانند مسائل جامعه را با چشم بیدار، علمی و دقیق ببینند انتظار می‌رود مسائل جامعه را به خوبی پیگیری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان می‌توانند یک موتور محرکه جامعه در عرصه‌های مختلف بوده و مردم دنباله‌روی آنها باشند؛ همان‌طور که در نهضت‌ها و تحولات مختلف این‌گونه بوده و دانشجویان همیشه در صحنه حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا