بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیتهای اشتغال در گیلان
به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان محمدعلی رحیمیپور معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: انعکاس خبرها و گزارشهای مربوط به فضای کار و اشتغال در گیلان به منظور ایجاد امید در نسل جوان به ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی و ایجاد الگوهای مناسب از مهمترین اهداف خبرگزاری بازارکار گیلان از سوی سازمان جهاددانشگاهی گیلان است.
وی گفت: یکی از مهمترین وظایف و برنامههای خبرگزاری بازار کار در گیلان این است که به ایجاد فضای مناسب جهت تبادل فکر و ارائه تجارب متخصصان، کارشناسان و کارآفرینان و معرفی منابع مختلف استان جهت ایجاد اشتغال بهویژه منابع اقتصادی و تسهیلات ارائه شده به منظور کمک به کارآفرینان و کارجویان کمک شود.
رحیمیپور با بیان این که در تلاشیم با بهره گیری از امکانات این نهاد انقلابی و زمینههای فعالیت روزافزون در بخش غیر دولتی برای تحقق سیاستهای دولت در اجرای اصل ۴۴ گامهای موثری برداشته شود، تصریح کرد: جمع آوری و تهیه خبر، گزارش، انجام گفتوگو و برگزاری میزگرد و کارگاههای تخصصی به منظور کسب و ارائه اطلاعات لازم در جهت دستیابی به اهداف نظام از برنامههای مهم کاری پایگاه اطلاع رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی گیلان است.
وی به معرفی مشاغل موجود در کشور و ارائه مطالب مربوط به آنها متناسب با نیاز دانشآموزان و دانشجویان، کمک به کارجویان بهویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور استفاده از فرصتهای شغلی موجود درجامعه اشاره کرد و افزود: شناخت و معرفی کارآفرینان به منظور انعکاس دستاوردها و چالشهای این گروه و الگوسازی مناسب از دیگر راهبردها و وظایف بازار کار جهاددانشگاهی است.
معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: معاونت آموزشی علاوه بر این بر اساس ماموریت خود در اجرای نقشه جامع علمی کشور نظیر ارتقای فرهنگ کار آفرینی و روحیه خود باوری پس از شناسایی نیازهای آموزشی بازار کار، دورههای آموزش تخصصی پیشرفته و نوین را برای متقاضیان و افراد جویای کار تدارک میبیند، به عبارتی دورههای آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، مسئله محور، مزیت محور، تخصص محور و شغل محور است.