افتتاح 35 هزار میلیارد تومان پروژه در فارس به مناسبت دهه فجر

به گفته استاندار فارس، امسال 1581 پروژه در بخش‌های مختلف به ارزش 35 هزار و 700 میلیارد تومان به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه امروز 11 بهمن ماه در نشست خبری، ضمن تبریک دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار داشت: پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته از نظر میزان اعتبار، افزایش دو برابری داشته است.

ایمانیه افزود: بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی به حوزه دهیاری‌ها با ۳۸۲ پروژه اختصاص دارد و پس از آن، شهرداری‌ها با ۳۰۱ پروژه، کمیته امداد با ۱۷۵ پروژه، شرکت آبفا با ۷۴ و جهاد کشاورزی با ۶۹ پروژه قرار دارند.

به گفته استاندار فارس؛ از نظر میزان سرمایه گذاری و اعتبار تخصیص یافته، سازمان صمت با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان،‌ شهرداری‌ها با ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان،‌ شرکت گاز با یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان،‌ راه و شهرسازی لارستان با یک‌هزار و ۵۰۰ و جهاد کشاورزی با یک‌هزار و صد میلیاردتومان در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد:‌ همچنین در تفکیک شهرستان‌ها،‌ شهر شیراز با ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان،‌ نی‌ریز با ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان، لارستان با ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های افتتاحی دهه فجر، سهم دارند. طرح‌هایی که در استان عمومیت دارند یک‌هزار میلیارد تومان و در شهرستان آباده نیز طرح‌هایی به ارزش ۹۸۰ میلیاردتومان افتتاح خواهند شد.

استاندار فارس با بیان اینکه شیراز با ۱۳۷ پروژه بیشترین سهم را در تعداد پروژه‌های در دست بهره برداری دارد، گفت: نورآباد ممسنی با 126 پروژه، لار با ۱۰۹ پروژه، کازرون با ۷۳ پروژه و لامرد با ۷۱ پروژه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام استان و اینکه چه میزان از آن‌ها در بین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال قرار دارند،‌ گفت:‌ دو سال قبل حدود ۶ هزار پروژه نیمه‌تمام در استان فارس داشتیم که قطعا تعدادی از آن‌ها طی این دو سال به سرانجام رسیده است.

مقام ارشد دولت در استان، از رشد 99 درصدی اشتغال در فارس طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: رشد اشتغال در دو سال گذشته نیز بیشتر از مقدار مورد انتظار بوده است و در راستی آزمایی وزارت تعاون، فارس حائز رتبه نخست کشور شده است.

ایمانیه همچنین میزان تخصیص وام از سوی بانک های استان به حوزه تولید را قابل توجه دانست و گفت: معتقدیم هنوز با میزان مطلوب و مورد انتظار فاصله داریم.

استاندار فارس در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن نیز بیان داشت: اداره راه و شهرسازی مجموعا ۵۵ هزار فونداسیون انجام داده است و در تامین زمین در این زمینه،‌ استان فارس رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

ایمانیه با بیان اینکه پروژه بزرگ راه‌آهن اقلید-یزد برابر اعلام وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: بخشی از بودجه راه آهن شیراز-بوشهر نیز از محل فروش کشتی نفتی به ارزش 200 میلیون دلار تامین و این پروژه در 10 قطعه در هر دو استان اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا