منطقه ويژه اقتصادي كازرون بسترساز توسعه صنایع صادرات محور غرب فارس می شود

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس بر تسريع در اجراي پروژه هاي زيرساختي منطقه ويژه اقتصادي كازرون تاكيد كرد و گفت: اين منطقه ويژه اقتصادي بستر ساز توسعه صنايع صادرات محور در غرب استان خواهد شد.

سيد مسعود عظيمي امروز 2 دی ماه در سفر به شهرستان كازرون كه با هدف بازديد از پيشرفت اجراي پروژه هاي زيرساختي منطقه ويژه اقتصادي كازرون و بررسي مسائل و مشكلات و رفع موانع سرمايه گذاران برگزارشد افزود:اين منطقه ويژه اقتصادي با توجه به موقعيت جغرافيايي و برنامه عملياتي براي توسعه و تكميل زيرساخت ها از چشم انداز مناسبي براي جذب سرمايه گذاري و توسعه صادرات برخوردار است.

وي با اشاره به برنامه عملياتي اين شركت به منظور آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: در اين منطقه ویژه اقتصادی زیر ساخت های اصلی نظیر آب،گاز و برق تامین شده و پروژه‌های احداث ،سر در ورودی ،باسکول و ساختمان های اداری و گمرک نيز كه در شمار پروژه هاي اساسي و زيربنايي منطقه ويژه محسوب مي شود با اعتباري افزون بر 220ميليارد ريال در مرحله اجرا قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بيان اينكه مساحت اولیه اراضي منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳هکتار است گفت:لا توجه به افق چشم انداز توسعه اين منطقه ويژه اقتصادي ،اين مساحت كم پاسخگوي حجم سرمايه گذاران نيست و به همين دليل اجراي طرح توسعه اراضي ضروري است.

عظيمي خواستار تعامل و هماهنگي بين دستگاه هابه منظور تسريع در اجراي طرح توسعه اراضي شد و افزود:در قالب طرح توسعه، امور تملك 110هكتار زمين در حال پیگیری است.

وي در ادامه با اشاره به بازديدهاي ميداني و گفتگوي چهره به چهره با صنعتگران و سرمايه گذاران به منظور پيگيري و رفع مسائل و مشكلات گفت: در اين بازديدها تلاش مي شود تا با تعامل و هم افزايي ،موانع و مشكلات صنعتگران را رفع كنيم.

عظیمی در ادامه با اشاره به انعقاد 7 قرارداد با سرمايه گذار در منطقه ويژه اقتصادي كازرون گفت: طرحهای صادرات محور نظير مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیون یورو،تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح های سردخانه، سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت وساز قرار داردكه با بهره برداري از آنها جهش مناسبي در توسعه صنعتي و ايجاد اشتغال پايدار فراهم مي شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس راه اندازی شده ،دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است .

گفتنی است؛ شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.‏

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا