نشست کارگروه آموزش و نوآوری چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد

روز ‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، پنجمین نشست کارگروه آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد، مهندس محمدحسین خدابنده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری و اعضای حقیقی و حقوقی این کارگروه در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهر کرد، یاسر پیرعلی در این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب گفت: اتفاق خوبی است که برای بررسی طرح‌ها و بررسی نتایج کارها کارشناسی انجام شود و با یک تصمیم خوب، طرح‌ها را اجرایی کنیم.

 رییس دانشگاه شهرکرد گفت:  بهتر است طرح‌ها در شهرستان‌های کوچک و به شکل آزمایشی انجام شوند و نتایج آن در کل جامعه ترویج پیداکند و برای حل مسائل جامعه به جامعه انتقال پیدا کند .

 پیرعلی با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد مرکز مشاوره دارد و در برنامه است تا این مرکز به درب ورودی دانشگاه جهت خدمت‌رسانی به جامعه انتقال پیداکند.

رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: دانشگاه شهرکرد آمادگی دارد در اجرای طرح‌های پیشنهادی در راستای کمک به فعالیت‌های پژوهشی استانداری همکاری داشته باشد.

 مهندس محمدحسین خدابنده نیز بابیان اینکه برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی مهم‌ترین اصل طرح‌ها باید باشد گفت: باید در زمینه طرح‌های پیشنهادی، از دستگاه‌ها و ادارات وارد کار شوند و از فضاهای موجود در راستای اجرای طرح استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در ادامه گفت: ما باید بسیاری از طرح ها را در شهرستان‌های دیگر به جهت مهاجرت معکوس انجام دهیم.

تقی جاودانی مدیر فناوری دانشگاه شهرکرد نیز به ارائه گزارش از روند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهرکرد پرداخت.

مدیر فناوری دانشگاه شهرکرد، جذب بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی؛ از کشور عراق در رشته های ادبیات و علوم انسانی (گرایش‌های مختلف حقوق، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و زبان انگلیسی) فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم ریاضی، کشاورزی و منابع طبیعی، افتتاح مرکز نوآوری شماره ۲ دانشگاه شهرکرد، افتتاح مرکز نوآوری صنایع چوب و مبلمان، راه‌اندازی پارک صنعت برق در دانشکده فنی و مهندسی برگزاری، سومین نمایشگاه کار در دانشگاه شهرکرد  اعزام ۴ عضو هیأت علمی و ۲ دانشجو برای استفاده از فرصت مطالعاتی به خارج کشور در راستای گسترش تعامل با دانشگاه‌های خارجی، حضور ۱۵ عضو هیات علمی در فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت در راستای رسالت دانشگاه و ارتباط با جامعه و صنعت، انعقاد ۸ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی در راستای حل مسائل جامعه و صنعت با مبلغی قریب به ۱۶۰۰ میلیون ریال، انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت فولاد مبارکه در راستای حمایت از پایان‌نامه و رساله‌های دکتری با حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری برای حمایت از پایان‌نامه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال، انعقاد بیش از ۱۶ تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی و شرکت های صنعتی استان و خارج از استان در زمینه های مختلف، جذب ۲۵ دانشجوی بورسیه صنعت در دانشگاه، افزایش ۷ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و ۱ رشته در مقطع دکتری تخصصی رااز مهمترین اقدامات در زمینه آموزشی و پژوهشی عنوان کرد.

 ارائه نتایج گزارش طرح پژوهشی خاتمه یافته استانداری در سال ۱۴۰۰ با موضوع ظرفیت سنجی احداث فرهنگسراهای خانواده و بررسی نیازهای خانواده ها در مراکز شهرستانهای استان چهار محال و بختیاری توسط مجری طرح و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ارائه نسخه اولیه تشکیل کمیته تخصصی برای عملیاتی نمودن نتایج طرح های پژوهشی، ارائه گزارش دانشگاه شهر کرد از روند فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه، ارائه گزارش دبیران گروه های کاری آموزش و پژوهش و فناوری و نوآوری از برنامه های عملیاتی کارگروه و جلسات برگزار شده از مهمترین مباحث مطرح شده در این کار گروه بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا