رونمایی از سه محصول در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی

از سه محصول خودرو دست‌ساز، پهباد و آفت‌کش گیاه‌پایه تولید شده دانشگاهی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، اولین محصول رونمایی شده خودروی برقی دست‌ساز سیمرغ بود که ساخت این خودرو از سال 99 کلید خورد و با توجه به اینکه شرایط درجامعه به سوی الکترونیکی شدن خودروهای درحال حرکت است، این خودرو می‌تواند دستاورد خوبی برای دانشگاه بوده و در صنعت نیز کارایی داشته باشد.

محصول دوم پهباد پرواز بود، درخصوص این محصول باید گفت پهباد مذکور توسط تیم سرد تولید شده که کلیه اقدامات این تیم در راستای هوش مصنوعی بوده و پهباد بال ثابت، از جمله پروژه‌هایی است که در پایش لوله‌های نفت و گاز یا خطوط برق و تشخیص و شناساسی کاربرد دارد.

محصول سوم محصول آفت‌کش گیاه پایه است، این محصول توسط شرکت فرنیا اکسیر با هدف کاهش آلودگی زیست‌محیطی تولید شد.

لازم به ذکر است، این آفت‌کش جزو اولین محصولاتی است که می‌تواند در 43 گیاه اثرگذار باشد که البته برخلاف محصولات دیگر، این محصول به سایر جانداران آسیب نمی‌رساند.

از مزایای آفت‌کشی محصول تولید شده می‌توان به تولید آفت‌کش با استفاده ازمتابولیت‌های گیاهی بدون استفاده از مواد شیمیایی، کاهش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی پس از برداشت و قبل از مصرف، محصولی غیر سمی برای انسان‌ها، پستانداران، پرندگان و آبزیان، دوستدار و حافظ محیط‌زیست، امکان سمپاشی آفت کش بدون نیاز کاربر به استفاده از لباس محافظ و قیمت پایین مواد اولیه و مواد فرآوری شده به نسبت سایر محصولات تولیدی و وارداتی اشاره کرد.

دیگر مزایای محصول آفت‌کش تولید شده شرکت فرنیا اکسیر شامل مواردی همچون اولین آفت‌کش تخصصی کرم برگ‌خوار پنبه مصری، استفاده از گیاهان بومی استان قزوین در فرآیند تولید، استفاده از حلال‌های سبز در فرآیند تولید به منظور کاهش آلودگی‌های آب، خاک و هوا، عدم نیاز به واردات مواد اولیه و خروج ارز از کشور و امکان صادرات محصول به خارج از کشور می‌شود.

گفتنی است طراحی فنی فرآیندی و تولید این محصول نیز با طراحی پایه و مفهومی فرآیند تولید، تامین و تجهیز کارگاه در مقیاس نیمه صنعتی و اجرا و Setup خط تولید در مقیاس نیمه صنعتی انجام شده است.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ادامه این مراسم اظهار کرد: شرکت فرنیا اکسیر می‌تواند در کرسی یونسکو که به زودی در حوزه آینده پژوهی کشاورزی فعالیت خود را آغاز می‌کند بسیار کمک کننده باشد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا در حوزه رسانه برای معرفی محصول، حمایت‌های لازم را داشته باشیم. همچنین معرفی این شرکت به عنوان محصول راهگشا و بی‌خطر در محیط‌زیست به سازمان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی معرفی شده و ورود آن به عرصه صنایع در دستور کار ما خواهد بود.

نماینده وزارت عتف در استان در خصوص محصول خودرو دست‌ساز عنوان کرد: مقدمات همکاری دانشگاه با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا فراهم شده است و ما آمادگی خود را برای معرفی دانشجویان به این شرکت‌ها اعلام می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به تولید پهباد مطرح کرد: حمایت دانشگاه از محصولات این‌چنینی که در صنعت تعریف نشده‌اند در راستای شرکت در مسابقات و رقابت‌ها خواهد بود که این اتفاقات اسباب ایجاد فصای نشاط در جامعه می‌شود البته در این بین باید توجه داشت که پهبادهایی که کارایی دارند طبق قرارداد منعقد شده با نیروهای مسلح مورد حمایت این نهاد قرار می‌گیرند و این نهاد آمادگی خود را جهت حمایت از دانشجو و محصول اعلام کرده است.

No tags for this post.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا