مجموعه فرهنگی گردشگری سنگ و ستاره در بافت تاریخی شیراز طراحی و اجرا می شود

عضو انجمن صنفی مرمت‌گران میراث فرهنگی استان فارس گفت: مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری سنگ و ستاره در 13 پلاک واقع در محله بیات و به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع توسط این انجمن طراحی و اجرا خواهد شد.

اسماعیل اسلام‌پور در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در گفت‌ وگو با خبرنگار سینا پرس گفت: این انجمن متشکل از صد نفر از فارغ التحصیلان رشته مرمت بناها و آثار تاریخی است که با ارائه خدمات علمی و فنی تلاش دارد تا از میراث ارزشمندمان حفاظت کند.

اسلام‌پور در تشریح فعالیت‌های انجمن مرمت‌گران میراث فرهنگی فارس بیان کرد: این انجمن در اقامتگاه‌های بوم‌گردی همچون عمارت فرهادی و سرای حوض مرمت‌هایی را انجام داده است.

او با اشاره به اینکه فعالیت این انجمن از شمال تا جنوب استان فارس را پوشش می‌دهد، گفت: استحکام بخشی آرامگاه سعدی از اقداماتی است که اخیراً با همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به انجام رسیده است.

اسلام‌پور با بیان اینکه مرمت موزه خصوصی جندی‌شاپور نیز به همت این انجمن صورت‌ گرفته است، گفت: موزه جندی‌شاپور تنها موزه‌ای است که بعد از مرمت می‌توان به‌صورت سه‌بعدی اشیاء و تاریخچه آن را تماشا کرد.

او همچنین با بیان اینکه طرح مرمت آرامگاه «رحیم خان» نوه کریم خان زند در دستور این انجمن قرار گرفته است، گفت: این مکان در جوار حرم حضرت علی ابن حمزه در خیابان اطلسی قرار دارد.

اسلام‌پور اضافه کرد: مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری سنگ و ستاره نیز در سیزده پلاک واقع در محله بیات و به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع توسط این انجمن طراحی و اجرا خواهد شد.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا