تلاشها جهت تقویت ارتباط هدفمند شهرک های صنعتی فارس با مراکز آموزشی و پژوهشی

با هدف تقويت ارتباط علمي و كاربردي بين بخش صنعت و مراكز علمي و آموزشي و پژوهشي، توافق نامه همكاري شركت شهرك هاي صنعتي فارس و طرح پل امضا شد.

در اين توافق نامه كه به امضاي سيد مصطفي هاشمي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس و محمد رضا ظهير امامي طراح طرح پل رسيد بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاكيد شده است.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس، در آيين امضاي اين توافق نامه با قدرداني از ابتكار و تلاش هاي دكتر ظهير امامي براي اجراي طرح پل گفت: اين طرح كه طرحي كاربردي و عملياتي است مي تواند منجر به رفع مشكلات صنعت گردد.

سيد مصطفي هاشمي با بيان اينكه تحقق عيني و عملي ارتباط بين صنعت و دانشگاه از اولويت هاي اصلي اين شركت است گفت: به منظور استفاده بهينه از توان و ظرفيت بخش صنعت براي كمك به بخش دانشگاه آمادگي كامل خود را براي همكاري با طرح پل اعلام مي كنيم .

وي با بيان اينكه بستر مناسبي براي تعامل بيشتر بين صنعت و دانشگاه در استان فارس فراهم شده است گفت:مجموعه شهرك هاي صنعتي استان نيازمند گسترش همكاري ها با دانشگاه ها است تا از اين طريق بتوانيم با روش هاي علمي و پژوهشي به رفع مشكلات صنعت بپردازيم.

هاشمی با بيان اينكه نگاه ما به همكاري با دانشگاه ها تعاملي ، كاربردي و عملياتي است گفت: براي اين موضوع مهم به دنبال كارهاي كليشه اي و شعاري نيستيم و هدف استفاده از ظرفيت هاي علمي و تحقيقاتي براي رفع مشكلات و ارتقاي جايگاه صنعت استان است.

طراح طرح پل نيز با اشاره به اهداف اين طرح در زمينه تقويت ارتباط بين بخش صنعت و دانشگاه گفت: طرح پل بستري را مهيا مي كند تا با تعاملي دو سويه ،بصورت كاربردي و عملياتي ارتباط بين دانشگاه و صنعت شكل گيرد .

محمدرضا ظهير امامي افزود: در اين طرح سازوكارهايي پيش بيني شده تا دانشگاه ها مشكلات بخش صنعت را شناسايي و آسيب شناسي كرده و در راستاي رفع آنها تلاش كنند.

وي احياي صنايع راكد، افزايش بهره وري در صنايع، توسعه فناوري در صنعت و كمك به توسعه متوازن صنعت را از مهمترين اهداف اين طرح بيان كرد و گفت: فراهم كردن زمينه اشتغال پايدار، تامين منابع مالي براي دانشگاه از طريق بخش صنعت و ميزان تجربه نگاري و دانش ايجاد شده از شاخص هاي بارز طرح پل است.

گفتنی است؛ طرح پل توسط دکتر محمدرضا ظهیرامامی با هدف تحول صنعت كه از طریق تقویت‌ ساز و کارهای ارتباط واقعی بين بخش صنعت بعنوان موتور محرك توسعه‌ کشور و دانشگاه به‌عنوان پایگاه دانش و پژوهش و تربیت‌کننده‌ نیروی متخصص میسر می شود، طراحی و اجرایی شده است.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا